به گزارش اکو ایران، ثبت نام کنندگان برای ساینا دوگانه سوز بابت تاخیر در تحویل خودروی مورد نظر خود ناراضی بودند طرح جایگزینی ساینا S دوگانه سوز با ساینا S مدل DA بیش از پیش ثبت نام کنندگان ساینا S دوگانه سوز را ناراضی کرد.

ثبت نام کنندگان برای ساینا S دوگانه سوز در حال پیگیری تحویل گرفتن خودروی مورد نظر خود و رد پیشنهاد خودورسازی سایپا مبنی بر تحویل گرفتن ساینا S مدل DA بودند که خبر رسید خودروسازی سایپا توانسته مجوزهای لازم را برای واگذاری ساینا S دوگانه سوز به تاکسیرانی کسب کند.

انتشار خبر کسب مجوز برای تاکسی شدن ساینا S دوگانه سوز و همچنین اظهاراتی که مدیرعامل این خودروسازی در تیر سال جاری مبنی بر تحویل 9 هزار دستگاه ساینا S دوگانه سوز از خرداد 1401 تا تیر 1402 سبب شد تا ثبت نام کنندگان ساینا S دوگانه سوز از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو بیشتر گیج شوند.

سردرگمی متقاضیان ساینا S  دوگانه سوز برای تحویل گرفتن خودروی خود و ارائه پیشنهاد خودروی جایگزین به آنها سوژه گزارش اکو ایران شد.

حال خودروسازی سایپا در جوابیه ای که در ادامه می آید ارائه خودروی جایگزین به متقاضیان در اختیار گرفتن ساینا S دوگانه سوز را اختیاری دانست و به متقاضیان این خودروی دوگانه سوز اعلام کرد بسته به شرایط تولید نسبت به ارسال دعوتنامه خودرو ثبت نامی اقدام و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیر برای مشتریان محترم محاسبه خواهد شد.

متن جوابیه خودروسازی سایپا در مورد فروش ساینا S دوگانه سوز :

پیرو انتشار مطلبی با عنوان "متقاضیان این خودرو کلافه شده‌اند/خودروساز به جای تحویل به ثبت نام کنندگان با مشتری جدید قرارداد می‌بندد" که در روز سه‌شنبه  10/11/1402 در خروجی آن رسانه قرار گرفته است، توضیح گروه خودروسازی سایپا به حضور ارسال می‌شود. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، نسبت به درج جوابیه اقدام مقتضی صورت پذیرد.

گروه خودروسازی سایپا در راستای قانون هوای پاک، در سال 1402 استراتژی تولید محصولات خود را به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که با تولید خودروهای دوگانه سوز علاوه بر کاهش سطح آلاینده‌های ناشی از مصرف سوخت، منطبق بر استانداردهای زیست محیطی اقدام کند. لذا با توجه به اینکه تولید خودروهای دوگانه سوز در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از حلقه‌های گمشده بازار خودرو بوده، شرکت سایپا با هدف پاسخگویی به نیاز بازار و مشتریان، برنامه تولید و عرضه خودروهای دوگانه سوز را در دستور کار خود قرار داده است.

با توجه به اینکه در برخی مقاطع زمانی مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تامین اقلام میزان تولید را تحت تاثیر قرار داده لذا تحقق کامل برنامه پیش‌بینی شده فراهم نشده است و گروه سایپا با هدف جلب رضایت مشتریان، خودروی جایگزین را جهت تحویل پیشنهاد کرده است. بدیهی است دعوتنامه‌های ارسالی پیشنهادی و کاملاً اختیاری است و شرکت سایپا بسته به شرایط تولید نسبت به ارسال دعوتنامه خودرو ثبت نامی اقدام و در صورت تاخیر در تحویل خودرو، سود تاخیر برای مشتریان محترم محاسبه خواهد شد.

در خصوص ورود خودروی ساینا دوگانه‌سوز به ناوگان تاکسیرانی نیز باید عنوان کرد که در حال حاضر مجوز شماره‌گذاری تاکسی ساینا دوگانه‌سوز از شورای عالی ترافیک کشور اخذ شده است اما تاکنون هیچ‌گونه قراردادی با اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور منعقد نشده و بر این اساس خودرویی به ناوگان تاکسیرانی اختصاص نیافته است.