به گزارش اکو ایران، آئودی Q5 E-tron به زودی در دسترس متقاضیان بازار خودرو قرار خواهد گرفت.

البته آئودی Q5 E-tron محصولی برقی است و عرضه آن با توجه به اصرار سیاست گذار مبنی بر واردات خودروهای برقی به زودی در دستورکار قرار می گیرد.

این محصول برند آلمانی آئودی که در چین مونتاژ می شود قرار است از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار بگیرد.

قدرت موتور تمام برقی این محصول آئودی ۲۰۱ اسب بخار عنوان شده است. همچنین این خودروی برقی از یک مجموعه باتری با ظرفیت ۸۳٫۴ کیلووات ساعت سود می برد و شعاع حرکتی ۵۲۰ کیلومتر اعلام شده است.

برخی آپشن های رفاهی آئودی Q5 E-tron عبارتند از سقف پانوراما، نمایشگر لمسی، شارژ بی‌سیم، صندلی‌های برقی جلو با گرم‌کن و حافظه، گرم‌کن فرمان، سنسور نور و باران، درب برقی صندوق‌عقب، گرم‌کن شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، تودوزی چرمی دینامیکا، نورپردازی داخلی.

همچنین این محصول برقی برند آئودی از امکانات ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی با قابلیت تشخیص فاصله از خودروی جلو، هشدار خروج از خط، دستیار تشخیص علائم جاده، رادار نقطه کور، دستیار تغییر خط، دستیار تشخیص خواب‌آلودگی راننده، سیستم کمکی پارک، هشدار برخورد از جلو با قابلیت ترمز گیری خودکار و تشخیص عابر پیاده، دستیار رانندگی در ترافیک، هشدار ترافیک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نوربالای هوشمند بهره می برد.

براساس اعلام وزارت صمت خودروهای برقی با قیمت تا 40 هزار یورویی می توانند وارد بازار خودروی کشور شوند. همچنین تعرفه واردات خودروهای برقی با توجه به بازه قیمتی به سه دسته تقسیم می شود

تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از 20 هزار یورویی یک درصد در نظر گرفته شده است. تعرفه واردات محصولات برقی برندهای جهانی خودروساز که قیمت آنها در بازه 20 هزار تا 30 هزار یورویی باشد تا 11 درصد بالا خواهد آمد. چنانچه خودروهای برقی وارداتی بیش از 30 هزار یورو قیمت داشته باشند نیز تعرفه واردات آنها به 26 درصد می رسد.

به نظر می رسد آئودی Q5 E-tron در بازه قیمتی 30 هزار تا 40 هزار یورویی قرار داشته باشد بنابرایت عرفه واردات آن 26 درصد خواهد بود.

البته با توجه به تعرفه وارداتی که برای خودروهای برقی اعلام شده می توان امیدوار بود که محصولات بیشتری از برندهای اروپایی به صورت برقی وارد بازار خودرو شوند. علاقه سیاست گذار خودرویی به واردات خودرو نیز مزید بر  علت شده تا محصولات وارداتی برقی از برندهای مطرح اروپایی در دسترس متقاضیان ایرانی قرار گیرند.