به گزارش اکو ایران، ایران خودرو 100 میلیون وام بدون سود در اختیار خریدارانی قرار می دهد که از دریافت پژو پارس انصراف داده و حاضر شوند محصولات جایگزین را انتخاب کنند.

آبی اهی جاده مخصوص در جدیدترین ایده خود به دنبال این هستند تا ثبت نام کنندگان برای انواع پژو پارس در دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش را قانع کنند تا از دریافت این خودروی پُرطرفدار انصراف داده و برای خریداری محصولات جایگزین برنامه ریزی کنند.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص امیدوار است ایده اش صف متقاضیان دریافت پژو پارس را کوتاه کند.

پیش تر ایران خودرویی ها به افرادی که برای پژو پارس سال نام نویسی کرده بودند پیشنهاد دادند که به جای پژو پارس سورن پلاس با موتور XU7P یا پژو 207 با سقف شیشه ای و گیربکس دستی ارتقا یافته را دریافت کنند.

نکته قابل توجه در ارتباط با پیشنهاد ایران خودرویی ها این بود که این خودروساز سورن پلاس با موتور XU7P را هم به صورت نقد و هم به صورت اقساط به متقاضیان واگذار می کرد.

در مدل نقدی خریداران حدود 460 میلیون تومان را به حساب ایران خودرو واریز می کردند اما در مدل قسطی خریداران می توانستند سورن پلاس را به پیش پرداختی حول و حوش 360 میلیون تومانی و چهار چک به مبلغ نزدیک به 28 میلیون تومان که هر سه ماه یکبار باید از سوی متقاضیان پاس می شد در اختیار می گرفتند. بازه زمانی تحویل 90 روزه بود.

پژو 207 با گیربکس دستی و سقف شیشه ای ارتقا یافته نیز به صورت پیش فروش عرضه می شد. بازه زمانی تحویل مهر و آبان سال آینده بود. متقاضیان برای تحویل پژو 207 ارتقا یافته در مهر سال آینده باید حدود 249 میلیون تومان را در قالب پیش پرداخت به حساب ایران خودرو واریز کنند.

متقاضیانی که می خواهد پژو 207 با گیربکس دستی را در آبان سال آینده تحویل بگیرند باید حول و حوش 224 میلیون تومان واریز کنند.

الباقی قیمت نیز در زمان تحویل به اطلاع مشتری می رسد و پیش از تحویل مشتری موظف به تسویه حساب با ایران خودرو خواهد بود.

حال ایران خودرو به متقاضیان شرکت در طرح جایگزینی پژو پارس اعلام کرده حاضر است وام 100 میلیون تومانی بدون بهره نیز پرداخت کند.

البته ایران خودرویی ها مشخص نکرده اند این تعداد این وام محدود است یا به تعداد ثبت نام کنندگان برای پژو پارس امکان پرداخت وام وجود دارد.

به نظر می رسد ایران خودرویی ها طرح پرداخت وام 100 میلیون تومانی را جایگزین طرح فروش قسطی سورن پلاس با موتور XU7P کرده اند.

بررسی طرح فروش قسطی سورن پلاس با موتور XU7P نشان می دهد متقاضیان باید حدود 13 میلیون تومان بیشتر از قیمت نقدی برای در اختیار گرفتن این خودرو هزینه می کردند.

پژو 207 ارتقا یافته هم که فروش قسطی نداشت اما حالا متقاضیانی که قصد جایگزینی پارس با 207 ارتقا یافته را دارند می توانند از 100 میلیون تومان وام بدون سود استفاده کنند.

پیش بینی می شود ایران خودرویی ها به کمک جایزه 100 میلیون تومانی بتوانند صف ثبت نام کنندگان  پژو پارس را کوتاه کنند.

البته این اتفاق می تواند روی قیمت بازار پژو پارس تاثیر منفی گذاشته زیرا این سیگنال را به بازار مخابره می کند که ایران خودرو قصد تولید و عرضه پژو پارس را ندارد و این خودرو را در آینده نزدیک روانه موزه می کند.