به گزارش اکو ایران، اشکودا کامیک GT با دو مدل ۲۰۲۳ و مدا ۲۰۲۴ از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس خریداران قرار می گیرد.

این خودرو یک کراس اوور جمع و جور شهری است که در جین مونتاژ شده و قرار است از مسیر این کشور پهناور آسیایی به بازار کشورمان بیاید.

اشکودا جز اولین برندهای خودرویی بود که بعد از آغاز واردات خودرو به کشور در دور حدید شاهد تبلیغات محیطی‌اش بودیم اما به دلایل نامشخص تا کنون محصولی از این خودروساز کشور چک پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار تگرفته است.

بررسی ها نشان می دهد شاید یکی از دلایل تاخیر در حضور محصولات این برند خودرویی در بازار کشور به رغم بازگشایی مسیر واردات خودرو، تغییر شرکت واردکننده باشد.

براساس اخبار منتشر شده ارزش گمرکی این خودرو با مدل ۲۰۲۳ حدود ۱۳ هزار یورو تعیین شده است. ارزش گمرکی مدل ۲۰۲۴ نیز حوالی ۱۳ هزار و ۵۰۰ یورو است. البته این خودرو با قیمت های یاد شده در دسترس متقاضیان ایرانی قرار نخواهد گرفت و با توجه به اضافه شدن تعرفه های گمرکی و هزینه های جانبی قیمت این خودرو رشد خواهد کرد.

چنانچه شاهد عرضه کامیک در سامانه یکپارچه باشیم، دومین خودرو با برند اروپایی در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت. پیش از این برند فیات با محصول ۵۰۰ خود در سامانه یکپارچه حاضر بود. البته برند جتا که مسیر همکاری فولکس واگن و برند چینی فاو ایجاد شده برخی محصولاتش را به سامانه یکپارچه آورده اما نمی توان آن را یک برند خودرویی اروپایی به حسای آورد.

بررسی علایق مشتریان بازار خودرو نشان می دهد محصولات برندهای اروپایی و همچنین برندهای ژاپنی و کره ای با علایق آنها سازگارتر است اما سیاست گذار به دلیل برخی محدودیت ها تمرکز خود را روی عرضه خودروهای چینی قرار داده است.

به نظر می رسد عرضه اشکودا کامیک در  مدل  ۲۰۲۳ و مدل ۲۰۲۴ به زودی از مسیر سامانه یکپارچه آغاز شود. البته این احتمال هم وجود دارد که کامیک در سال ۱۴۰۳ پشت ویترین سامانه یکپارچه قرار گیرد.