به گزارش اکو ایران، ایران خودرویی ها در جدیدترین طرح فروش فوق العاده خود حدود 16 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد کسب می کنند.

بررسی جزییات طرح فروش ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز قصد دارد 30 هزار دستگاه از مجموع حدود 117 هزار دستگاه خودروی عرضه شده را به صورت فروش فوق العاده به متقاضیان واگذار کند. با توجه به درآمد ایران خودرویی ها از این طرح فروش فوق العاده شاهد هستیم که هر دستگاه خودروی عرضه شده با قیمت متوسط 548 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتورخواهد شد.

چنانچه کیک درآمدی ایران خودرویی ها را در جدیدترین طرح فروش فوق العاده بررسی کنیم سورن پلاس بنزینی سهمی حدود 37 درصدی را به خود اختصاص می دهد تا بزرگترین برش از کیک درآمدی آبی های جاده مخصوص را به نام خود ثبت کند.

غول آبی جاده مخصوص از محل عرضه 13 هزار دستگاه سورن پلاس بنزینی حول و حوش 6 هزار و 103 میلیارد تومان به جیب می زند.

 بعد از سورن پلاس بنزینی، ایران خودرویی ها بیشتری درآمد خود در جدیدترین طرح فروش را از مسیر عرضه پژو 207 با موتور TU5 به دست می آورند. آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص قصد دارند تا 6 هزار دستگاه از این خودرو را به متقاضیان واگذار کنند و از این محل حدود دو هزار و 825 میلیارد تومان کسب درآمد کنند.

دیگر عضو خانواده پژو 207 یعنی پژو 207 با موتور TU3 با عرضه چهار هزار دستگاهی و فروش نزدیک به هزار و 835 میلیارد تومانی رتبه سوم را در جدول درآمدی ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش فوق العاده به خود اختصاص داده است.

هایما S5 و تارا V1P با گیربکس دستی 6 سرعته هر یک سهم حول و حوش 6 درصدی از درآمد ایران خودرویی ها را به خود اختصاص داده اند. آبی های جاده مخصوص در فروش تارا V1P با گیربکس دستی 6 سرعته هزار و 180 میلیارد تومان پول به دست می آورند. فروش هایما S5 نیز هزار و 170 میلیارد تومان به حساب آبی های جاده مخصوص واریز می کند.

ری را، تارا V4 LX، هایما X7،رانا پلاس و هایما S7 در رده های بعدی درآمدی ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش فوق العاده این خودروساز قرار دارند.

آبی های جاده مخصوص تعهد داده اند که 30 هزار دستگاه از محصولاتی که در طرح فروش فوق العاده به متقاضیان واگذار می کنند را بعد از واریز وجه از سوی خریداران و تکمیل پروسه ثبت نام طی 90 روز کاری برای آنها فاکتور کنند.

نمودار 18 شهریور 1403