کمیته خودرو شرط در رهن ماندن سند خودروهای عرضه شده در فروش فوق العاده و پیش فروش شرکت های خودروساز را حذف کرد. بنابراین مشتریانی که خودرو تحویل می گیرند دیگر نیازی نیست برای آزاد شدن سند یکسال منتظر بمانند. این مساله شامل خودروهایی که پیش تر نیز عرضه شده می شود. صاحبان این خودروها می توانند با مراجعه به نمایندگی های شرکت های خودروساز نسبت به فک رهن سند خودروی در اختیار خود اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، حال دو خودروساز بزرگ کشور بعد از کسب مجوز از کمیته خودرو مسیرهایی را برای فک رهن خودروهای عرضه شده در فروش های فوق العاده و پیش فروش ایجاد کردند.

بر این اساس ایران خودرویی ها دو مسیر را برای فک رهن معروفی کردند. مسیر اول، مراجعه مشتریان به نمایندگی و پرداخت مبلغی که بابت در رهن ماندن سند خودرو در اختیارشان هست، نسبت به فک رهن سند خودروی خود اقدام کنند. مشتریانی که این مسیر را انتخاب می کنند باید مبلغ واریزی را از کارت بانکی متعلق به خود پرداخت کنند.

مسیر دوم، مراجعه به میزکار مشتری در سایت فروش ایران خودرو، پرداخت آنلاین مبلغ باقی مانده توسط کارت بانکی فرد متقاضی و سپس درخواست فک رهن سند خودرو است.

آن طور که در بخش نامه ایران خودرویی ها آمده آنها یک برنامه زمان بندی در این ارتباط در دست تهیه دارند و مشتریانی که قصد دارند سند خودرویی خود را زودتر از موعد فک رهن کنند پیش از انتخاب هر یک از دو مسیر یاد شده باید از این شرکت پیامک دریافت کرده باشند.

جواد سلیمانی مدیرعامل خودروسازی سایپا نیز در این ارتباط گفت: مشتریان محصولات سایپا می‌توانند از روز چهارشنبه 19 آبان‌ماه با مراجعه به نمایندگی‌های ثبت‌نام‌کننده و یا وب‌سایت اینترنتی سایپا نسبت به ثبت درخواست و پرداخت وجه باقیمانده اقدام کنند.   

با توجه به مصوبه کمیته خودرو از این به بعد برندگان قرعه کشی های شرکت های خودروساز می توانند محصولات خود را بی دغدغه در بازار بفروش برسانند.