به گزارش اکوایران، روسیه در اولین واکنش نسبت به حمله پهپادی روز شنبه به تاسیسات صنایع دفاع در اصفهان اعلام کرد حمله این «تحریک‌آمیز» می‌تواند باعث تشدید تنش‌های خارج از کنترل شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه روز دوشنبه حمله هواپیمای بدون سرنشین به کارخانه وابسته به صنایع دفاع را محکوم کرد و نسبت به اقدامات «تحریک آمیزی» که می تواند باعث تشدید تنش در یک وضعیت از پیش پرتنش شود، هشدار داد. وزارت خارجه مسکو گفت: «چنین اقدامات مخرب می‌تواند پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد».

یک مقام آمریکایی روز یک‌شنبه به این خبرگزاری گفت که به نظر می رسد اسرائیل در پشت حمله شبانه هواپیماهای بدون سرنشین بوده است. ایران گفته است که این حمله را خنثی کرده است و هیچ تلفات یا خسارات جدی به همراه نداشته است.

در همین شرایط، به نوشته رویترز، وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز دوشنبه کاردار اوکراین در تهران را به دلیل اظهارات مقامات کشورش در مورد حمله مذکور احضار کرد. روز گذشته، یکی از دستیاران ارشد رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی این حادثه را مستقیماً با جنگ در اوکراین مرتبط دانسته بود. میخائیلو پودولیاک روز یکشنبه در توییتی نوشت: «شب انفجاری در ایران.  قبلا هشدار داده بودیم».

اگر چه اوکراین ایران را متهم به ارسال پهپادها به روسیه برای استفاده از آن در جنگ اوکراین شده، اما ایران ضمن تائی ارسال پهپادها به روسیه متذکر شده که این پهپادها قبل از حمله مسکو به اوکراین در سال گذشته ارسال شده بودند. مسکو نیز استفاده نیروهایش از پهپادهای ایرانی در اوکراین را تکذیب می‌کند، اگرچه اوکراینی‌ها مدعیند بسیاری از آن‌ها سرنگون و بقایایشان را کشف کرده‌اند.