به گزارش اکوایران،  نشریه اینترسپت به اسناد طبقه بندی شده‌ای از پنتاگون دست یافته که بر اساس آن ارتش ایالات متحده هزینه هایی را برای عملیات اضطراری مخفی مربوط به طرح جنگ ایران اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، دستورالعملی که برای سال مالی 2019 تهیه شده بود، برنامه‌ای اضطراری با نام رمز « پشتیبانی نگهبان» در سال های 2018 و 2019 تامین یودجه  شده است. این سازمان، «پشتیبانی نگهبان» را به عنوان  یک طرح اضطراری گسترده برای جنگ با ایران تعریف کرده تا به عنوان یک بحران بالقوه در نظر گرفته شود.

وجود برنامه «پشتیبانی نگهبان» قبلاً گزارش نشده است. در این سند مشخص نیست که پنتاگون در آن سال ها چقدر برای این طرح هزینه کرده است. هنگامی که این نشریه از سرگرد جان مور، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده یا سنتکام در مورد این برنامه و اینکه آیا این برنامه هنوز برقرار است، پرسیده، او گفته: «ما در مورد برنامه های طبقه بندی شده اظهار نظر نمی کنیم». او ادعا کرده: «ایران منبع اصلی بی ثباتی در منطقه است و تهدیدی برای ایالات متحده و شرکای ما است. ما دائماً جریان های تهدید را با هماهنگی شرکای منطقه ای خود رصد می کنیم و در دفاع از منافع ملی ایالات متحده در منطقه تردید نخواهیم کرد».

به نوشته اینترسپت، «پشتیبانی نگهبان» یکی از نمونه‌های همنوایی روزافزون ارتش ایالات متحده با موضع تهاجمی اسرائیل در قبال ایران و حمایت از آن است. کما این که تام نایدز سفیر ایالات متحده در اسرائیل هفته گذشته به صراحت گفت: «اسرائیل می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با [ایران] نیاز دارد انجام دهد و ما از آنها حمایت می‌کنیم».

از زمانی که تلاش‌های عمده ایالات متحده برای دیپلماسی با ایران در دوران ترامپ شکست خورد، پنتاگون بی سر و صدا اسرائیل را به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی خود منتقل کرد و رسماً آن را با کشورهای عرب خاورمیانه همنشین کرد. این تغییرات که در روزهای پایانی دولت ترامپ رخ داد و در زمان ریاست جمهوری جو بایدن تداوم یافته، پیامد نظامی اتحادهای مالی و دیپلماتیک توافق ابراهیم است.  ترامپ مذاکره شده است. اگر چه این توافقنامه در ظاهر به عنوان یک توافق صلح تبلیغ می شد، اما در واقع در خدمت همسویی آنها علیه ایران بود.

این در حالی است که ایالات متحده و اسرائیل همچنین در ماه‌های اخیر در تعداد فزاینده‌ای از تمرین‌های نظامی که به ادعای رهبران اسرائیل برای محک طرح‌های حمله احتمالی با ایران طراحی شده‌اند، همکاری کرده‌اند.

به نوشته اینترسپت، وجود طرح هایی از قبیل «پشتیبانی نگهیان» نشان می دهد که ارتش ایالات متحده امکان برخورد با ایران را به اندازه‌ای جدی می گیرد که یک چارچوب استراتژیک برای آن آماده کند.