به گزارش اکوایران، ولوودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و همسرش در جریان سفری دولتی به لهستان مورد استقبال قرار گرفتند.

سفر رئیس جمهوری اوکراین به لهستان از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، سفری نادر و بی سابقه است. در حالی که این سفر بعد از سفر زلنسکی به ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و بلژیک انجام شده اما با سایر سفرهای رئیس جمهوری اوکراین متفاوت است چرا که از پیش انجامش رسانه ای شده بود.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سفر از متنظری دیگر نیز قابل تبیین است و آن همراهی همسر زلنسکی با او است در حالی که سفر های زلنسکی به لندن، پاریس و بروکسل با هدف متقاعد کردن این گروه از کشوها برای ارسال جنگده ها و عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو بود و سفرش به واشنگتن با هدف جلب حمایت سیاسی ایالات متحده انجام شد، سفر زلنسکی به ورشو هدف دیگری داشت و آن قدرانی از حمایت های لهستان از اوکراین در عرص بین المللی است.

لهستان که جزو کشورهای شرق عضو ناتو است، روسیه را تهدیدی جدی علیه خود می داند و از همین رو یکی از حامیان اصلی ارائه کمک های نظامی به اوکراین است.

آنگونه که ناظران گفته اند دیدار رهبران لهستان و اوکراین نقش ورشو در عرصه نظم امنیتی جدید پس از حمله روسیه به اوکراین را برجسته کرد. لهستان یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا در تلاش برای مدرن سازی ارتش خود است و از تولیدات جنگی ایالات متحده و کره جنوبی بهره مند می شود.

 همزمان آمریکا نیز حضور نظامی اش را در لهستان تقوبت کرده است.ورشو از زمان حمله روسیه به اوکراین، متحد کلیدی کی یف بوده و همچنین به مرکزی برای انتقال کمک های بشردوستانه و نظامی به این کشور تبدیل شده است. زلنسکی در سفرهای خود از لهستان عبور کرده اما هیچگاه ورشو مقصد سفرهایش نبوده است.