به گزارش اکوایران، حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ایلسکی واقع در جنوب روسیه که منجر به آتش سوزی گسترده در این منطقه شد، دومین حمله به خاک روسیه طی چند روز اخیر قلمداد می شود.

در همین راستا، رویترز به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه نوشت که این حمله تلفات جانی نداشت و آتش سوزی مهار شده است. ناظران می گویند که هنوز مشخص نیست که چه کسی یا کشوری پشت این حمله قرار دارد.

مقام های اوکراینی معمولا مسئولیت حملات به خاک روسیه را بر عهده نمی گیرند، هرچند گاهی با عباراتی از وقوع چنین حملاتی استقبال می کنند.

یکی از منابع آگاه مستقر در پالایشگاه به خبرگزاری رویترز گفت که یک دستگاه خنک کننده هوایی واقع در ستون CDU-5 هدف حمله قرار گرفته است.به گفته این منبع، این خنک کننده می تواند ظرف چند هفته آینده جایگزین شود هرچند هنوز دسترسی بدان حاصل نشده است.

پالایشگاه ایلسکی در نزدیکی بندر بندر تجاری نووراسییسک واقع در دریای سیاه است.

یشتر هم کاخ کرملین هدف حمله پهپادی قرار گرفت؛ حمله ای که مقام های روس با انتشار بیانیه ای ضمن متهم کردن اوکراین، اعلام کردند که رهبران کی یف با حمله پهپادی به مقر استقرار رئیس جمهوری روسیه قصد ترور او را داشتند. روسیه حمله به کاخ کرملین را تروریستی خواند و یک روز بعد مدعی شد که آمریکا چنین طرحی را برنامه ریزی کرده است؛ ادعایی که واشنگتن به شدت به آن واکنش نشان داد و آن را رد کرد.