به گزارش اکوایران، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که سربازان روسی که تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان و خودروهای زرهی آمریکایی را که توسط اوکراین استفاده می‌شوند منهدم کرده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند.

بنابر گزارش رویترز، به گفته این وزارتخانه این بخشی از یک طرح پاداش گسترده‌تر است که بر اساس آن بیش از 10,000 نظامی روسی از زمان شروع جنگ در فوریه سال گذشته، پاداش‌های فردی دریافت کرده‌اند.

این وزارتخانه گفت: «در حال حاضر پرداخت‌هایی به سربازان نیروهای مسلح فدراسیون روسیه انجام می‌شود که بر اساس گزارش‌های فرماندهان میدانی، در جریان عملیات نظامی تانک‌های لئوپارد و همچنین خودروهای زرهی جنگی ساخت ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو را منهدم کرده‌اند».

وزیر دفاع، سرگئی شویگو روز یکشنبه مدال «ستاره طلای قهرمان روسیه» را به سربازانی اعطا کرد که به گفته مسکو تانک‌های لئوپارد و خودروهای جنگی برادلی ساخت آمریکا را که توسط اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرند، منهدم کرده‌اند. این درحالی است که اوکراین به تازگی ضد حمله‌ای که مدت‌ها انتظارش کشیده می‌شد را آغاز کرده است.

این وزارتخانه گفت که تا پایان ماه مه، در مجموع 10،257 سرباز برای انهدام 16،001 قلم تجهیزات نظامی اوکراینی و غربی پاداش دریافت کرده‌اند.

یک خودروی زرهی دشمن 50،000 روبل (596 دلار) و یک تانک 100،000 روبل پاداش دارد.

خلبانان نظامی و اپراتورهای پدافند هوایی برای هر هواپیما یا هلیکوپتر اوکراینی منهدم شده 300،000 روبل دریافت کرده‌اند. از بین بردن سامانه‌های پرتاب موشک توچکا-یو (متعلق به زمان شوروی) و هیمارس که توسط ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است نیز به همین میزان پاداش دارد.