به گزارش اکوایران؛ محمود نبویان، عضو کمیسیون اصل نود مجلس در اظهاراتی گفته که در جلسات خصوصی به اسلامی، کمالوندی و عراقچی اعلام کرده که ادعای مسئولان سازمان درباره بسته شدن پرونده ایران برای دو امکان ادعایی بسته شده صحت ندارد و آژانس در آخرین گزارش خود اعلام کرده که پرونده بسته نشده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرده که چند بار به آقای اسلامی گفتم کجا این مورد نوشته شده است؟ و در متن آژانس نوشته شده که در این مرحله سوالی نداریم و واژه close و بستن پرونده در گزارش آژانس نوشته نشده است، چرا گول آژانس را می‌خورید؟

نبویان گفته که بعد از برجام پرونده پی ام دی داشتیم که در برجام نیست و آقا فرمود در شرایط 28 گانه پذیرش برجام مشروط به بسته شدن پرونده پی ام دی است، اگر پرونده بسته شده چرا دوباره باز شده است؟  

عضو کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرده در گزارش آژانس انرژی اتمی آمده که در این مرحله سوالی نداریم و آقایان می‌گویند که پرونده بسته شده که خلاف است و باید تخصصی‌تر مساله را دید. 

براساس اظهارات نبویان، پرونده ایران بسته نشده که آقا نیز فرموده نظارت‌ها باید در حد پادمان باشد که نصب 10 دوربین در حد پادمان نیست و هم خلاف قانون مجلس و هم خلاف سیاست‌های کلی نظام و فرمایش مقام معظم رهبری است. دوربینی که نصب شده که هم خلاف مصوبات مجلس است.

به گفته این عضو کمیسیون اصل نود مجلس، آژانس برخلاف توافق ماه اسفند عمل کرده که رئیس سازمان انرژی اتمی باید پاسخگو باشد و در این زمینه مسئولان این سازمان به کمیسیون‌های مجلس دعوت می‌شوند تا پاسخگو باشند که چرا یک اشتباه را چند بار تکرار می‌کنند.

نبویان تاکید کرده که نباید به آژانس اعتماد کرد و همان طور که قبل از انقلاب 93 درصد سوخت راکتور تحقیقاتی تهران بود و رادیودارو تولید می‌کردیم باید سطح غنی‌‌سازی را بالا ببریم.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس که با خبرگزاری دانشجو گفتگو می‌کرد، اظهار کرده که چرا سطح غنی‌سازی را بالاتر نمی‌برند. باید سطح غنی‌سازی را بالا ببریم تابرای امتیازگیری برای برداشتن تحریم‌ها قوی‌تر وارد مذاکره شویم.