به گزارش اکوایران، انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات وین با انتشار پیامی در صفحه توئیترش نوشت که برجام بهترین گزینه ای است که روی میز قرار دارد، به نوشته او این توافق برای پرداختن به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران راهکار مطلوبی است.

به نوشته او، از منظر اتحادیه اروپا، برجام(توافق هسته‌ای) اگر تنها برنامه موجود نباشد، بهترین برنامه ممکن برای پرداختن به نگرانی‌های قانونی جامعه جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران در زمینه منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای است.

این موضع گیری در حالی رسانه ای شد که پیشتر معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا با علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در دوحه دیدار داشتند و در بای طیف وسیعی از جمله مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، مسائل مرتبط با خلیج فارس، توافق میان ایران و عربستان، غنی سازی و همکاری ایران و نهاد ناظر اتمی رایزنی داشتند.

انریکه مورا و باقری کنی پس از پایان این نشست، دیدار دوجانبه شان را جدی و سازنده خواندند. همزمان منبعی ناشناس اما آگاه به مذاکرات به سی ان ان گفت که در جلسه مشترک مورا و باقری کنی، دو طرف در راستای احیای برنامه هسته ای ایران( برجام) حرکت رو به جلویی داشتند.