به گزارش اکوایران، کمیته نیروهای مسلح سنا نسخه لایحه بودجه دفاعی سال آینده خود را به همراه اقداماتی که قانونگذاران امیدوارند به ایجاد همکاری میان کشورهای خاورمیانه برای مقابله با تهدیدات( ادعایی) ایران بینجامد، ارائه کرد.

خیز سنا برای اعمال فشار بر ایران

به ادعای المانیتور، نسخه سنا بر مبنای قانون مجوز دفاع ملی تعریف شده و از دولت بایدن می خواهد امنیت دریایی و محدودیت های دریایی در خلیج فارس را در میانه توقیف کشتی ها و حملات هواپیماهای بدون سرنشین دریایی بهبود بخشد.

این کمیته از پنتاگون می‌خواهد تا در باب تلاش های ایالات متحده برای تعریف معماری یکپارچه دفاع هوایی و موشکی میان کشورهای خاورمیانه جهت خنثی کردن حملات موشکی(ادعایی) ایران به کنگره گزارش دهد. نسخه سنا مقام های پنتاگون را ملزم کرده تا در این باره گزارش های خود را به روز کند. طی چند ماه گذشته در این زمینه گام های مهمی برداشته شده، اما به دلیل عدم تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات حساس توسط نظامیان عرب در منطقه خلیج فارس، به نتیجه ای نرسیده است.

بستر سازی جهت حمایت از ماجراجویی های تل آویو؟

لایحه سنا همچنین دولت بایدن را ملزم می کند که همکاری امنیت سایبری منطقه ای بین ایالات متحده و کشورهای خاورمیانه را بهبود بخشد و در این زمینه از اهرم های پیشین که هدف از آن حمایت بیشتر از امنیت سایبری نظامی از اردن بود، استفاده کند.این لایحه همچنین از دولت بایدن می خواهد تا بررسی کند که ایران در ازای همکاری با روسیه در جنگ اوکراین چه مزایایی دریافت می کند( ادعایی که بارها توسط ایران رد شده است). این لایحه پس از تصویب در معرض اصلاحات بیشتری قرار می گیرد، اما آنگونه المانیتور مدعی است، انتظار می رود در نهایت شامل اقداماتی برای حمایت بیشتر ایالات متحده از اسرائیل شود، اقداماتی برای کمک به اطمینان از توانایی تل آویو برای حمله( ادعایی)به سایت های هسته ای ایران با اتکا به حمایت خارجی.

تل آویو دست به دامن واشنگتن شده است

اوایل سال جاری، دولت بایدن به واسطه تعریف مانورها و تمرینات جنگی با اسرائیل که در چارچوبش حملات هوایی دوربرد به اهداف استراتژیک شبیه‌سازی شده بود، نسبت به ماجراجویی های تل آویو چراغ سبز نشان داد؛ در همان بازه زمانی بسیاری گفتند که این بازی های شبیه سازی شده با هدف حمله( ادعایی) به تاسیسات هسته ای ایران تعریف شدند.

مقامات ارشد اسرائیل مدت‌هاست که درخواست این رزمایش را داشتند، زیرا نیروی هوایی اسرائیل بدون پشتیبانی ایالات متحده توانایی کمتری برای حمله به سایت‌های هسته‌ای زیرزمینی ایران دارد، بالاخص به واسطه نداشتن مهمات کافی برای شکار سنگرها و تانکرهای سوخت‌رسانی در هوا.

گام‌های محتاطانه دولت بایدن

حالا طرح هایی که توسط جیم بنکس نماینده جمهوری‌خواه ارائه شده، مستلزم برگزاری تمرین‌های مشابه حملات هوایی در مقیاس وسیع و دوربرد است که هر دو سال یکبار با اسرائیل برگزار شود.به نظر نمی‌رسد اقدام جداگانه‌ای جهت تسریع در خرید تانکرهای سوخت‌گیری هوای بوئینگ KC-46A توسط اسرائیل، در قیمت‌گذاری‌های این هفته انجام شده باشد.

همچنین انتظار نمی‌رود اصلاحیه‌ای توسط سناتورهایی چون تام کاتن و گری پیترز در سنا ارائه شود؛ اصلاحیه هایی که ایالات متحده را مجبور کند خلبان‌های اسرائیلی را در برای پرواز با هواپیماهای آمریکایی KC-46 مستقر در اسرائیل آموزش دهد.

فرامین نمایندگان آمریکا به پنتاگون

یکی دیگر از اصلاحیه‌های مورد انتظار، قوانین دریایی است که در اوایل سال جاری توسط اعضای مجمع نمایندگان مجلس نمایندگان و سنا در قاب توافقنامه آبراهام ارائه شد.براساس اصلاحیه در در نسخه ارائه شده توسط مجلس نمایندگان، پنتاگون ملزم شده تا اطلاعات به‌روز شده‌اش در مورد مهمات ذخیره‌شده آمریکا در اسرائیل را نیز ارائه کند. نیویورک تایمز در اوایل سال جاری گزارش داد که پنتاگون برخی از ذخایرش را به منظور تامین تجهیزات اوکراین از اسرائیل خارج کرده است.

سایر اقدامات درخواستی در نسخه ارائه شده توسط مجلس نمایندگان، مقام‌های پنتاگون را ملزم می‌کند تا برای قانونگذاران درباره همکاری دفاعی میان چین و عربستان سعودی و همچنین روابط امارات متحده عربی با پکن توضیح های لازم را ارائه دهند. در این میان وزارت دفاع آمریکا ملزم است تا در باب زیر ساخت های هسته ای ایران، فرایند غنی سازی در این کشور و دستیابی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ساختار ارتباطی جی5  توضیحات لازم را ارائه کند. همچنین پنتاگون می‌بایست در باب این مقوله که چگونه روابط پکن با ایران برای برنامه موشکی بالستیک تهران مفید بوده نیز توضیح دهد.