به گزارش اکوایران، احمد راستینه هفشجانی - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس - در تشریح نشست امروز (یکشنبه، 11 تیر) اعضای کمیسیون فرهنگی عضو در کمیسیون تلفیق در خصوص برنامه هفتم توسعه، گفت: مبحث خانواده و جوانان از موضوعات مورد بررسی کمیسیون فرهنگی بود. بند 25 سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به تحول در نظام اداری و اصلاح ساختاری مبتنی بر  سیاست کلی با هدف حذف تشکیلات موازی و غیرضرور و به‌روزرسانی مقررات و اصلاح روش‌ها تاکید دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصل 10 قانون اساسی نیز خانواده را به عنوان راهبردی‌ترین سلول جامعه محسوب کرده و کلیه قوانین و مقررات باید در راستای پاسداری از قداست این نهاد و تسهیل ازدواج جوان باشد. بنابراین کمیسیون فرهنگی به تشکیل وزارت خانواده، زنان و جوان با ادغام «معاونت‌های امور زنان و خانواده» ریاست جمهوری و «جوانان» وزارت ورزش و جوانان و همچنین نهادها و دستگاه‌های فعال وابسته در حوزه خانواده و جوانان رأی داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پیشنهاد ادغام معاونت امور زنان و خانواده و معاونت جوانان در برنامه هفتم توسعه، تاکید کرد: دولت مکلف است وزارتخانه خانواده، زنان و جوانان را حداکثر  شش ماه پس از تصویب، اجرا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر وزراتخانه ورزش و جوانان به دلیل گستردگی نمی‌تواند به امور جوانان به صورت جدی رسیدگی کند؛ به همین دلیل این وزارتخانه به «وزارت ورزش و تفریحات» تبدیل می‌شود.