به گزارش اکوایران، بر اساس گزارش های محلی، یوآو گالانت، وزیر دفاع کابینه فعلی اسرائیل به دنبال ائتلافی از حزب لیکود، اتحاد «وحدت ملی» به رهبری بنی گانتز و حزب «یش آتید» یایر لاپید است.

بر اساس گزارش روز جمعه شبکه آی24 اسرائیل، وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، خواهان یک دولت وحدت گسترده است، متشکل از حزب لیکود که خود عضو آن است، و احزاب مخالف فعلی به رهبری بنی گانتز و یایر لاپید.

گالانت قصد دارد برای چنین ائتلافی با حزب وحدت ملی به رهبری گانتز و یش آتید به رهبری لاپید همکاری کند، حتی اگر لازم باشد که او از پست وزارتی خود استعفا دهد.

این تغییر بالقوه در درجه اول با هدف جایگزینی حزب راست افراطی «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ و «قدرت یهود» به رهبری ایتامار بن گویر خواهد بود تا حرکت به سمت افراط گرایی متوقف شود و به یک وحدت ملی بازگردد.

نظرسنجی‌های اخیر که آخرین آن در روز جمعه توسط اسرائیل هیوم و معاریو انجام شد، نشان می‌دهند که اگر امروز انتخابات برگزار شود، سه حزب ذکر شده بزرگترین رای‌ها را خواهند آورد، و لیکود و یا حزب وحدت ملی در صدر خواهند بود.

هفته گذشته گالانت گفته بود که «به هر طریق ممکن» برای ایجاد «اجماع گسترده» در مورد «لایحه عقلانیت» که روز دوشنبه توسط کنست تصویب شد، تلاش خواهد کرد. وی افزود که هدفش «پیشگیری از حملات به امنیت اسرائیل و دور نگه داشتن ارتش اسرائیل از جنجال‌های سیاسی» است.