به گزارش اکوایران، نیروهای اوکراینی در جنوب اوکراین به نزدیکی خطوط دفاعی روسیه رسیده‌اند. این منطقه‌ای است که روسیه هرم‌‍‌های بتنی بزرگی با نام اختصاصی «دندان اژدها» را ساخته است. اوکراین در تلاش است که از این سنگرهای عظیم با استفاده از ماشین‌های مخصوص گذر کند. گفته می‌شود ضدحمله‌های اوکراین تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، نیروهای اوکراینی در جنوب اوکراین در نزدیکی خطوط دفاعی یا همان دندان اژدهای روسیه دیده شده‌اند. سی‌ان‌ان ویدئویی که را از در منطقه ای در شرق روستاهای کوچک نوو و خارکوف در استان زاپوریژژیا اوکراین شناسایی کرده است. 

این ویدیو یک خودروی نظامی اوکراینی را نشان می‌دهد که در یک مزرعه در حال حرکت به سمت یک گودال در مقابل ردیف بزرگی از «دندان‌های اژدها» است—هرم‌های بتنی و میلگردی که می‌توانند به عنوان مانع در برابر تانک‌ها عمل کنند.

_drakona_belarus_mil_in_ua_1_1300x820_1_650x410

اما خطوط «دندان اژدها» چیست؟

ماه هاست که تصاویر ماهواره ای نشان می‌دهد که روس‌ها دندان اژدها را نصب کرده اند. این خطوط در سراسر قلمرو تحت کنترل آنها، در اوکراین است. "دندان ها" در ردیف های سه تایی قرار گرفته اند که صدها مایل امتداد دارند. در دو طرف خطوط بتنی، نیروهای روسی همچنین سنگرهای عظیم ضد تانک حفر کرده اند. هنگامی که خودرو به سنگر برخورد می کند، خاک و دود برپا میشود. یک ثانیه بعد، به نظر می رسد که قسمت جلویی خودرو گیر کرده است و در بالای سنگر قرار دارد.

0x0 (1)

 کانال های طرفدار اوکراین ادعا می کنند که نیروهای آنها در حال آزمایش توانایی یک وسیله نقلیه برای عبور از سنگر و "دندان اژدها" هستند، در حالی که کانال های طرفدار روسیه ادعا می کنند که این یک قربانی در یکی از حملات نظامی آنها بوده است. با این حال، آنچه واضح است، ضد حمله اوکراین در بخش جنوبی این کشور در چند روز گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

در حالی که توانایی اوکراینی ها برای عقب راندن نیروهای روسی به پشت خط "دندان اژدها" خود یک شاخص واضح است، ضد حمله تاکنون موفقیت آمیز بوده است. خط دفاعی همچنین مانع مهمی است که ضد حمله باید راه هایی برای غلبه بر آن در روزها، هفته ها و ماه های آینده پیدا کند.

fb0aa35-linia-vagnera