به گزارش اکوایران، رهبران ایالات متحده آمریکا میانگسن سن بالایی دارند. اتفاقات اخیر برای رهبر جمهوری‌خواهان سنا در کنار اتفاقات گذشته برای بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نگرانی‌هایی را برای آینده ریاست جمهوری و پارلمان ایجاد کرده است. آمار سایت‌های متعدد نشاندهنده میانگین سنی 65.3 در کنگره است که در مقایسه با آمار جوانان در کشور بسیار نگران کننده است. این موضوع بر انتخابات دور دوم جو بایدن تاثیر خواهد گذاشت.

سن بالای قدرتمندترین رهبران سیاسی آمریکا 

به گزارش خبرگزاری رویترز،اتفاق غیرقابل منتظره برای میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان   سنا، در هنگام سخنرانی در کنگره، آخرین یادآوری است که قدرتمندترین رهبران سیاسی آمریکا بسیار مسن‌تر از رای‌دهنده در آمریکا هستند. 

تحقیقات پیو نشان می دهد که جو بایدن 80 ساله مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است و نزدیک به دو دهه از میانگین سنی رهبران ملی جهان یعنی 62 سال پیرتر است. در حالی که بایدن از پل بیا 89 ساله رئیس جمهور کامرون و مسن ترین رئیس دولت جهان، جوان تر است، او می تواند پدربزرگ گابریل بوریک رئیس جمهور شیلی یا سانا مارین باشد که ماه گذشته از سمت نخست وزیری فنلاند کنار رفت. با این حال بایدن از بسیاری از اعضای کنگره آمریکا جوان تر است.

مک کانل، 81 ساله، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در کاپیتول هیل،در حین صحبت کردن مکث طولانی انجام داد و از خبرنگاران دور شد، هنگامی که بازگشت گفت:«من خوب هستم.» این موضوع باعث افزایش نگرانی‌ها در زمینه سلامت روان او پس از بستری وی و ضربه مغزی پس از سقوط در ماه مارس، شد. دفتر مک‌کانل روز جمعه اعلام کرد که او قصد دارد دوره کامل سناتوری خود را که تا سال 2026، یعنی زمانی که 84 ساله می‌شود، به پایان برساند.

 سناتور جمهوریخواه 89 ساله چاک گراسلی از آیووا، سناتور 89 ساله دموکرات دایان فاینستاین و سناتور 81 ساله ورمونت، برنی سندرز، از مک کانل بزرگتر هستند.

بسیاری از قانونگذاران کنگره در دهه 70 زندگی خود هستند و میانگین سنی سنا 65.3 سال است ،این در مقایسه با میانگین سنی 38.8 سال در کل ایالات متحده است.  سنای ایالات متحده هفتمین میانگین سنی بالا در نهاد پارلمانی در دنیا را دارد که بالاتر از کشورهای دارای جمعیت بسیار مسن تر از جمله ژاپن، ایتالیا و یونان است.

سن بالای بایدن سوالاتی را در مورد حضور وی در انتخابات دوره دوم ایجاد کرده است. رئیس‌جمهور در ماه ژوئن روی صحنه افتاد و این در حالی است که او با دقت بیشتری راه می‌رود و لغزش‌های کلامی نیز دارد.

او ممکن است با دونالد ترامپ 77 ساله به عنوان نامزد جمهوری خواهان در انتخابات 2024 روبرو شود. نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که هیچکدام به دلیل سنشان نباید نامزد شوند. در پاسخ به سوالی درباره سن بایدن، کاخ سفید به دستاوردها، از جمله انتخابات ریاست جمهوری 2020، کمک به دموکرات ها برای جلوگیری از شکست در انتخابات 2022 و گرفتن مجموعه ای از قوانین از طریق کنگره به عنوان رئیس جمهور اشاره می کند و این که بایدن در بین 10 نفر مسن‌ترین رهبران فعلی جهان قرار ندارد.