به گزارش اکوایران، بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا، جو بایدن در شرایطی در حال وارد شدن به رقابت‌های ریاست جمهوری 2024 است که نسبت به یک سال پیش موقعیت بهتری دارد. محبوبیت او ذره ذره رو به افزایش است و دموکرات‌هایی که زمانی تردید داشتند، در حال صف کشیدن پشت کمپین انتخاباتی او هستند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، به نظر می‌رسد آقای بایدن از منطقه خطر سیاسی که سال گذشته در آن قرار داشت، خارج شده است، زمانی که تقریباً دو سوم از اعضای حزب او خواهان نامزد دیگری بودند. اکنون دموکرات‌ها او را به‌عنوان پرچمدار خود پذیرفته‌اند، حتی اگر نیمی از آنها هنوز شخص دیگری را ترجیح دهند.

با این حال، علائم هشداردهنده برای رئیس‌جمهور فراوان است: بایدن علی‌رغم موقعیت بهتر و محیط ملی دوستانه‌تر، در میان رای‌دهندگانی که نسبت به آینده کشور بدبین هستند، محبوبیت زیادی ندارد و میزان رضایت از او تنها 39 درصد است.

شاید نگران‌کننده‌ترین موضوع برای دموکرات‌ها این باشد که این نظرسنجی نشان داد که بایدن در یک رقابت شانه به شانه با دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین قرار دارد. آقای ترامپ نامزد محبوب رای‌دهندگان احتمالی انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان است، حتی در شرایطی که او با دو کیفرخواست جنایی و احتمالاً اتهامات بیشتر روبرو است. بر اساس این نظرسنجی، بایدن و ترامپ در یک «بازی برگشت» فرضی در سال 2024، با 43 درصد آرا مساوی خواهند بود.

احساس ترس و بیزاری رای دهندگان نسبت به ترامپ، موقعیت بایدن را تقویت کرده است. در حالی که بیش از یک سال تا انتخابات مانده است، 16 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، دیدگاه‌های نامطلوبی نسبت به بایدن و ترامپ داشتند، اما بایدن در این بخش یک برتری جزئی دارد.

جان ویتمن، 42 ساله، پیمانکار تهویه مطبوع از ایالت آریزونا، گفت: «دونالد ترامپ یک جمهوری خواه نیست، او یک جنایتکار است.» او که یک جمهوری‌خواه است، گفت که اگرچه معتقد است سیاست اقتصادی بایدن به کشور آسیب رسانده است، «من به هر کسی روی کره زمین که به نظر برسد نصف توانایی لازم برای انجام این کار را دارد در مقابل دونالد ترامپ، رای خواهم داد، از جمله جو بایدن.»

نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از بایدن در میان دموکرات‌ها یک کیلومتر عرض و یک سانتی‌متر عمق دارد. حدود 30 درصد از رای دهندگانی که گفته بودند قصد دارند در نوامبر 2024 به آقای بایدن رای دهند، ابراز امیدواری کردند که دموکرات‌ها شخص دیگری را نامزد کنند. فقط 20 درصد از دموکرات‌ها گفتند که مشتاق نامزدی بایدن برای ریاست جمهوری 2024 هستند. 51 درصد دیگر گفتند که راضی خواهند بود اما مشتاق نیستند.

درصد بیشتری از دموکرات‌ها، 26 درصد، از تصور نامزدی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور در سال 2024 ابراز اشتیاق کردند.

123

نسبت به یک سال پیش دموکرات‌های بیشتری از بایدن به عنوان نامزد حمایت می‌کنند

بایدن از حمایت 64 درصد از دموکرات‌هایی که قصد دارند در انتخابات مقدماتی حزب خود شرکت کنند، برخوردار است، که نشان‌دهنده حمایت نسبی از رئیس‌جمهور فعلی است. سیزده درصد رابرت اف کندی جونیور را ترجیح می‌دهند و 10 درصد ماریان ویلیامسون را برگزیدند.

فقدان شور و شوق در مورد نامزدی بایدن، عملکرد نسبتا ضعیف اهداکنندگان مالی کوچک در گزارش فصلی کمک‌های مالی کمپین او را توجیه می‌کند.

وضعیت بایدن از تابستان گذشته به طور قابل توجهی بهبود یافته است. در آن زمان نظرسنجی تایمز نشان داد که 64 درصد از دموکرات‌ها نمی‌خواهند حزب دوباره او را نامزد کند - از جمله 94 درصد دموکرات‌های زیر 30 سال. اکنون تنها نیمی از دموکرات‌ها می‌گویند که نمی‌خواهند آقای بایدن نامزد انتخابات 2024 باشد.

تمایل حزب دموکرات به بایدن در پاییز گذشته پس از کسب نتایج بهتر از انتظار در انتخابات میان دوره‌ای، مجموعه‌ای از پیروزی‌های دولت بایدن در سیاست‌گذاری‌ها و بهبود اقتصاد با کاهش تورم شروع شد.

محبوبیت 39 درصدی آقای بایدن از نظر تاریخی برای رئیس جمهور فعلی که به دنبال انتخاب مجدد است ضعیف است، اما از رقم 33 درصد در جولای گذشته افزایش یافته است. آخرین نظرسنجی نشان داد که 23 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده فکر می‌کنند که کشور در مسیر درستی قرار دارد - رقمی پایین برای بایدن، اما بهتر از 13 درصد از آمریکایی‌ها که یک سال پیش همین اعتقاد را داشتند. همچنین نسبت به یک سال پیش، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها اکنون فکر می‌کنند که اقتصاد در وضعیت عالی یا خوبی قرار دارد: 20 درصد در مقایسه با 10 درصد در سال 2022.

دموکرات‌هایی که جولای گذشته نمی‌خواستند بایدن به عنوان نامزد انتخاب شود، عمدتاً روی سن و عملکرد شغلی او متمرکز بودند. در حالی که سن آقای بایدن دلیل اصلی نارضایتی دموکرات‌هایی است که ترجیح می‌دهند شخص دیگری نامزد شود - 39 درصد این نگرانی را ذکر کردند - فقط 20 درصد گفتند که عملکرد شغلی آقای بایدن نگرانی اصلی آنها بوده است. 14 درصد دیگر گفتند که یک فرد جدید را ترجیح می‌دهند.

داریل کلمن، 52 ساله، یک بازنشسته ساکن در کلیولند، گفت: «برخی از اشتباهات او که در تلویزیون پخش می‌شود، من را نگران رئیس جمهور کرده است.»

کلمن که یک دموکرات است، گفت که ناچار خواهد بود در یک رقابت مجدد، علیه آقای ترامپ به بایدن رای دهد. او گفت: «اگر او تنها نامزد دموکرات باشد، اگر همه را شکست دهد، چاره‌ای جز همراهی با جو بایدن ندارم.»