به گزارش اکوایران، علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت (چهارشنبه 25 مرداد) در جمع خبرنگاران به نمایش چند خودروی هیبریدی در حیاط دولت اشاره کرد و گفت: امروز با پیشنهاد وزیر صمت تعدادی از خودروهای برقی که قبلاً نیز رونمایی شده‌ بودند، مجدداً در حیاط دولت به نمایش درآمدند.

وی گفت: دلیل این نمایش مربوط به طرحی بود که وزارت صمت با همکاری بخش‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در دستور کار دارد که در جهت کاهش آلایندگی‌های موجود در کلان‌شهرها و اصلاح الگوی مصرف در دستور کار دارند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مرحله اول این طرح در شهر تهران پیاده‌سازی و اجرایش آغاز شده است تا بتوانیم به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل عمومی، تاکسی‌ها را به سمت جایگزینی با خودروهای برقی هدایت کنیم‌، گفت: این طرح با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و میان‌مدت در حال پیگیری است تا در فاصله زمانی کوتاه بتوان مدیریتی برای کاهش آلایندگی‌های کلان‌شهرها داشت.

وی ادامه داد: هیأت وزیران با مستثنی‌شدن «خادمان و کارکنان بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی و موقوفات» از بخشی از مواد قانون کار موافقت کرد و تسهیلاتی به این منظور برای آنان در نظر گرفته شد تا به مدت پنج سال از برخی تکالیف قانونی معاف شوند.

سخنگوی دولت از افزایش اختیارات استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در جلسه امروز هیأت وزیران هم استاندار سیستان و بلوچستان حاضر بود و گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی در حوزه‌های عملکردی در این استان به‌ویژه در مسأله آبرسانی، اشتغال و مسائل دیگر اقتصادی را ارائه کردند.

وی افزود: تصمیم‌گیری‌هایی هم انجام شد تا بخشی از اختیارات هیأت وزیران و رئیس‌جمهوری به استاندار سیستان و بلوچستان تفویض شود که امکان تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی سریعتر و موثرتری برای خدمت‌رسانی به مردم عزیز این منطقه انجام شود.