به گزارش اکوایران، یک قانون‌گذار به نقل از سرویس جاسوسی کره جنوبی گفته است که کره شمالی ممکن است آزمایش موشکی را که می‌تواند کلاهک هسته‌ای را به سرزمین اصلی آمریکا برساند، هم‌زمان با نشست جمعه سران ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا، زمان‌بندی کند.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، یو سانگ بوم، قانونگذار حزب حاکم، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت، مقامات سرویس اطلاعات ملی به اعضای پارلمان کره جنوبی گفتند که رژیم کیم جونگ اون همچنین به دنبال برگزاری رزمایش‌های نظامی است که می‌تواند شامل آزمایش موشک‌هایی باشد که برای حمله هسته‌ای به ژاپن و کره جنوبی طراحی شده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی را در محل اقامت ریاست جمهوری کمپ دیوید در روستایی در مریلند میزبانی خواهد کرد، جایی که انتظار می‌رود این سه در مورد راه‌های تقویت همکاری امنیتی و آموزش نظامی خود برای پاسخ به حملات هسته‌ای و تهدیدات موشکی رژیم کیم گفت‌وگو کنند. 

پیونگ یانگ عادت دارد اقدامات تحریک‌آمیز خود را هم‌زمان با جلسات سیاسی مهم تعیین کند و نشست سران سه دشمن اصلی کره شمالی (آمریکا، ژاپن و کره جنوبی) ممکن است کیم را به نمایش قدرت ترغیب کند. پیونگ یانگ درست قبل از دیدار یون با کیشیدا در ژاپن در ماه مارس، یک موشک بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد.

یون در مصاحبه‌ای کتبی با بلومبرگ گفت که جهان هرگز کره شمالی را به عنوان یک قدرت تسلیحات هسته‌ای نمی‌پذیرد و در اجلاس مذکور در را برای پیشرفت احتمالی برای همکاری در زمینه بازدارندگی باز کرد.

یو گفت که حرکت وسایل مورد نیاز برای کمک به پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما در مناطقی از جمله پیونگ یانگ شناسایی شده است. او گفت که نشانه های مستمری از آمادگی برای پرتاب، از جمله حرکت پیشران‌ها وجود دارد.

این علائم می‌تواند نشان دهد که کره شمالی در حال آماده شدن برای پرتاب یکی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سوخت مایع خود است. کیم و دختر نابالغش در ماه مارس برای دیدن پرتاب Hwasong-17، بزرگترین بالستیک قاره‌پیمای ایالتی که برای حمل چندین محموله کلاهک هسته‌ای طراحی شده است، حضور داشتند.

از آن زمان تاکنون، دوبار موشک قاره‌پیمای سوخت جامد Hwasong-18 خود را آزمایش کرده است. موشک‌های سوخت جامد، پیشرانه‌ها را تبدیل به موشک می‌کنند که به آنها اجازه می‌دهد از ماهواره‌های جاسوسی پنهان بمانند، پرتاب شده و در چند دقیقه شلیک می‌شوند و به ایالات متحده زمان کمتری برای آماده شدن برای رهگیری می‌دهند.

موشک‌های قاره‌پیمای سوخت مایع به زمان نیاز دارند تا با پیشران پر شوند، که آنها را قبل از پرتاب در برابر حمله آسیب پذیر می‌کند.

یو گفت، کره شمالی همچنین ممکن است سعی کند یک موشک فضایی برای استقرار یک ماهواره جاسوسی در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر در حدود زمانی که روز تاسیس خود را در 9 سپتامبر جشن می‌گیرد، پرتاب کند. رژیم کیم در 31 مه تلاش کرد تا یک ماهواره جاسوسی را در مدار قرار دهد اما موشک چند دقیقه پس از پرواز با سقوط در آب‌های بین المللی در دریای زرد شکست خورد.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی از انجام آزمایش‌های موشک بالستیک منع شده است، اما پیونگ یانگ مدت‌ها مدعی شده است که این کشور حق دارد یک برنامه فضایی غیرنظامی برای پرتاب ماهواره داشته باشد. ایالات متحده و شرکای آن هشدار داده‌اند که فناوری حاصل از برنامه فضایی کره شمالی می‌تواند برای پیشبرد موشک‌های بالستیک این کشور استفاده شود.