به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد قضایی به سی‌ان‌ان گفت انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان هفته آینده خود را در روز پنجشنبه یا جمعه تسلیم زندان شهر فولتون کند.

طبق آنچه در گزارش سی‌ان‌ان آمده، ترامپ و 18 متهم دیگر روز دوشنبه در ارتباط با مداخله انتخاباتی در ایالت جورجیا متهم شدند. پس از افشای کیفرخواست، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، مهلتی را تا 25 آگوست برای تسلیم آن‌ها تعیین کرد.

انتظار می‌رود مذاکرات بین وکلای ترامپ و دادستان‌های ویلیس تا هفته آینده و پیش از پایان ضرب الاجل تسلیم ادامه یابد. زمان دقیق تسلیم شدن ترامپ نامشخص است.

زندانی شدن احتمالی ترامپ در جورجیا در همان هفته‌ای انجام خواهد شد که اولین مناظره ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان در چرخه انتخابات 2024 برگزار می‌شود. منابع متعددی به سی‌ان‌ان گفتند، با این حال، رئیس‌جمهور سابق قصد دارد از این مراسم صرف نظر کند و در عوض با مجری سابق فاکس نیوز، تاکر کارلسون، مصاحبه کند.

ترامپ اکنون در مجموع با ۹۱ اتهام در چهار پرونده کیفری روبرو است. انتظار می‌رود که تسلیم و محاکمه او در جورجیا متفاوت از موارد سه پرونده جنایی قبلی او باشد. پت لابات، کلانتر شهرستان فولتون قبلاً گفته بود که می‌خواهد با ترامپ و افراد دیگری که در کیفرخواست نام برده شده‌اند، مانند هر متهم دیگری رفتار کند. این می‌تواند به این معنی باشد که از آن‌ها عکس گرفته می‌شود و از آن‌ها انگشت نگاری می‌شود.

بر اساس این کیفرخواست، ترامپ متهم است که رئیس  یک توطئه گسترده در مداخله انتخاباتی در سال 2020 بوده است. گروهی از متهمان نام برده در کیفرخواست جورجیا شامل مارک میدوز رئیس سابق کارکنان کاخ سفید و رودی جولیانی وکیل سابق ترامپ است.

سخنگوی سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که سرویس مخفی در چند هفته گذشته در زندان شهر فولتون حضور داشته و با کلانتر شهرستان فولتون و شهر آتلانتا در برنامه‌ریزی برای تسلیم شدن رئیس جمهور سابق به زندان همکاری می‌کند.