به گزارش اکوایران، سربازان اوکراینی مدت‌هاست که وظیفه خطیری را بر عهده دارند. اینکه از طریق میدان‌های مین به سمت دشمنی که مدت‌ها پیش پیش‌روی آنها را پیش‌بینی کرده است، حرکت کنند.

طبق آنچه در گزارش سی‌ان‌ان آمده، اما یک مشکل بزرگ در میان است. جت‌های روسی بمب‌های نیم متری با چند تُن وزن را شلیک می‌کنند که از دور - از خارج از دسترس پدافند هوایی اوکراین - به داخل خاک اوکراین رسیده و سپس مواضع اوکراین را به دلخواه خود ویران می‌کنند. 

سامانه‌های رادار اوکراین هشدارهایی را همراه با غرش کوتاه موشک ارائه می‌کنند. اما هدف نهایی اغلب بدون اطلاع قبلی از بین می‌رود.

بنابراین وقتی اوکراین می‌گوید که نیاز فوری به F-16 دارد، به این دلیل است که سربازان اوکراینی هر روز به دلیل برتری هوایی روسیه جان خود را از دست می‌دهند. علیرغم وعده‌های غربی، حتی آموزش هنوز شروع نشده است. روز جمعه، اوکراین از این خبر استقبال کرد که ایالات متحده انتقال F-16 را پس از تکمیل آموزش تایید کرده است. اما بعید است که اوکراین تا سال آینده جت دریافت کند.

111

ساختمان‌های مسکونی در 10 اوت در اوریخیف در زاپوریژژیا، در جنوب شرقی اوکراین، در اثر گلوله باران روسیه تخریب شدند.

ناتو، نیاز اوکراین زره‌های پیشرفته، تجهیزات ضد مین، برتری هوایی و نیروی آموزش دیده، مقابله با میادین مین و دفاع در امتداد جبهه جنوبی زاپوریژژیا را در نظر نمی‌گیرد. 

سربازان اوکراینی به خوبی می‌دانند که اف-۱۶ چه تأثیری بر نیروهای روسیه و جنگ می‌گذارد، زیرا آنها هم اکنون از فشار حملات بی‌وقفۀ جت‌های روسیه رنج می‌برند.

در شهرهای در معرض حمله اوکراین، جایی که آژیرهای حمله هوایی به قدری ثابت هستند، F-16 برخی از جت‌های روسی که از فاصله دور موشک شلیک می‌کنند را رهگیری کرده و به چالش می‌کشد. این امر وحشتی را که مسکو هر شب بر مناطق غیرنظامی اعمال می‌کند، مختل می‌کند. وقتی در دنیپرو دراز کشیده‌اید، صدای آژیرها را می شنوید و منتظر انفجار هستید، هر بحثی در مورد اینکه آیا اوکراین به دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد یا نه، مضحک به نظر می‌رسد.

عرضه F-16 ها، با آموزش و خدمات زیادی که نیاز دارند، وظیفه‌ای است که ناتو در قبال متحد استراتژیک خود اوکراین، دارد. 

در هر صورت آشکارا در میان کشورهای ناتو اراده برای تحقق آن وجود ندارد. آنها آموخته‌اند که اگر بخواهند می‌توانند کارها را سریع انجام دهند - آنها این کار را با تانک‌های لئوپارد انجام دادند.

ممکن است این محاسبات انجام شده باشد که خطر کشاندن ناتو به جنگ بسیار زیاد است و نمی‌توان تحویل سریع F-16 به اوکراین را توجیه کرد. ظاهرا برای آن‌ها که در ناتو نشسته‌اند، قمار کردن در مورد اینکه آیا اوکراین می‌تواند با یک دست از پشت بسته در ضدحمله خود موفق شود راحت‌تر است.

در زیرزمین‌های اوریخیف، جایی که سربازان اوکراینی نشسته‌اند و منتظرند تا بفهمند آیا موشک‌های وارده به آن‌ها اصابت خواهند کرد یا خیر، این قمار بی‌فایده و به‌دردنخور به‌نظر می‌رسد.