به گزارش اکوایران، بر اساس اسناد دادگاه، جولیانی، دادستان فدرال سابق و شهردار نیویورک، به پرداخت وثیقه 150 هزار دلاری محکوم شد و روز چهارشنبه خود را به زندان آتلانتا تسلیم کرد.

طبق آنچه در گزارش رویترز آمده، جولیانی پس از حضور در زندان به خبرنگاران گفت: «این کیفرخواست یک شوخی است. این یک حمله آشکار به قانون اساسی است.»

ترامپ قرار بود روز پنجشنبه خود را تسلیم کند تا با چهارمین کیفرخواست جنایی خود در سال جاری روبرو شود. 10 متهم دیگر که در کیفرخواست ایالت جورجیا نام برده شده‌اند تا روز جمعه فرصت دارند تسلیم شوند. ترامپ همه چهار اتهام خود را رد کرده و آن‌ها را ناشی از انگیزه‌های سیاسی نامیده است.

ترامپ که پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 برای به چالش کشیدن جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات است، همچنان به ادعاهای نادرست مبنی بر اینکه انتخابات 2020 از طریق تقلب گسترده در رای‌گیری از او دزدیده شده است، ادامه می‌دهد. جولیانی نقش عمومی برجسته‌ای در تلاش های کمپین ترامپ برای پیشبرد این ادعاهای نادرست داشت.

در پرونده ایالت جورجیا، جولیانی متهم شد که طی تلاشی برای متقاعد کردن مقامات ایالت جورجیا و همچنین ایالات آریزونا و پنسیلوانیا جهت نادیده گرفتن نتایج انتخابات، دست به اظهارات نادرست و دروغ و متقلبانه زده است.

جولیانی و دیگر متحدان ترامپ نیز به ایراد اظهارات نادرست به قانون‌گذاران جورجیا  متهم شدند.

بر اساس اسناد منتشر شده در وب سایت کلانتری شهرستان فولتون، چهار متهم نیز روز چهارشنبه خود را تسلیم زندان کردند. آن‌ها وکلای جنا الیس، سیدنی پاول، کنت چسبرو و ری اسمیت بودند که همگی به ایفای نقش در تلاش برای نادیده گرفتن نتایج انتخابات متهم شدند.

روز سه‌شنبه، جان ایستمن، وکیل سابق ترامپ و اسکات هال، ناظر نظرسنجی جمهوری‌خواه، تسلیم زندان شدند، در حالی که رهبران سابق حزب جمهوری‌خواه جورجیا، کتی لاتام و دیوید شفر، یک‌شبه زندانی شدند.

شفر، مارک میدوز، رئیس سابق دفتر کاخ سفید ترامپ و جفری کلارک، کارمند سابق وزارت دادگستری، درخواست‌هایی را برای انتقال پرونده‌های خود به دادگاه فدرال ارائه کرده‌اند.

یک قاضی فدرال در آتلانتا روز چهارشنبه درخواست‌ها جداگانه کلارک و میدوز  را رد کرد زیرا معتقد بود که این درخواست‌ها برای اجتناب از تسلیم شدن به زندان هستند.

ترامپ بارها نسبت به دو دسته از اتهامات جنایی فدرال که جک اسمیت، بازپرس ویژه و مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده منصوب شده از سوی بایدن، در رابطه با تلاش‌ها برای لغو شکست در انتخابات 2020 و در اختیار داشتن اسناد طبقه‌بندی شده پس از ترک قدرت، اظهار بی‌گناهی کرده است.