به گزارش اکوایران، آنطور که رسانه دولتی تاس خبر داده، دمیتری مدودف، یکی از مقامات کرملین و متحد ولادیمیر پوتین، قدرت‌های غربی را به نادیده‌گرفتن «سیگنال‌های» مسکو و حرکت به سوی یک جنگ جهانی متهم کرد.

به نوشته نیوزویک، پیش از این بین، مدودف در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان رئیس‌جمهور و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ به عنوان نخست‌وزیر روسیه خدمت کرد. او در حال حاضر به‌عنوان معاون رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت کرده و از پروپاگانداگرهای اصلی کرملین به شمار می‌رود.

در بخشی از مصاحبه‌ای که روز شنبه منتشر شد، مدودف به خبرگزاری‌های دولتی تاس و آرتی گفت که کشورهای غربی و نه روسیه، جهان را به یک جنگ جهانی جدید می‌کشانند. سخنان مشابهی از زمان آغاز حمله این کشور به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ توسط چهره‌های طرفدار روسیه تکرار شده است.

مدودف گفت: «صادقانه بگویم، قطعاً اگر آن‌ها متوجه سیگنال‌ها می‌شدند، بهتر می‌بود. در هر صورت، جهان مجبور نیست با تهدید جنگ جهانی سوم روبرو شود. در واقع، این مخالفان ما هستند که فعالانه همه را به این سمت می‌برند». به گزارش تاس، او همچنین تأکید کرد که غرب «از فهمیدن سیگنال‌های ما ناکام مانده است».

در طول یک سال و نیم گذشته، مدودف مکرراً در رابطه با مخالفت غرب با حمله روسیه و حمایت از اوکراین توسط دشمنان روسیه، اظهارات مشابهی را در مورد خطر جنگ جهانی سوم یا جنگ هسته‌ای ابراز کرده است.

در ماه ژوئن، پس از اینکه ایالات متحده اعلام کرد که قصد ارائه بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین را دارد، کرملین جو بایدن را به «تحریک آرماگدون هسته‌ای» متهم کرد و افزود که این اقدام خطر «جنگ جهانی سوم» را به همراه خواهد داشت. در اظهارات قبلی، او همچنین ادعا کرد که ممکن است بایدن، به دلیل سن بالایش، «بدون اینکه بفهمد، جنگ جهانی سوم را آغاز کند».

در ماه مارس، مدودف پس از اینکه دادگاه جنگی لاهه به این نتیجه رسید که پوتین در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده است، به جنگ جهانی سوم اشاره کرد. مدودف گفت که دستگیری رهبر روسیه یک اقدام جنگی علیه روسیه تلقی خواهد شد. مدودف در آن زمان به خبرگزاری دولتی ریانووستی گفت: «بدیهی است که این اتفاق هرگز نمی‌افتد، اما با این وجود بیایید تصور کنیم که رئیس‌جمهور کشور هسته‌ای روسیه به جایی مثل آلمان رفت و دستگیر شد. این به چه معناست؟ این یک اعلان جنگ علیه فدراسیون روسیه خواهد بود».