به گزارش اکوایران، روسیه نسبت به تشدید تنش‌ها، در صورت استقرار بمب‌های هسته‌ای آمریکا در بریتانیا هشدار داد.

بنا بر گزارش بلومبرگ، پس از آنکه گزارش‌های رسانه‌ها دلالت بر برنامه‌هایی برای استقرار بمب‌های هسته‌ای آمریکا در خاک بریتانیا داشت، روسیه  هشدار داد که با هرگونه اقدام واشنگتن برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در بریتانیا برای اولین بار در 15 سال گذشته به‌عنوان گامی در راستای «تشدید تنش» برخورد خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت: «اگر این اتفاق بیفتد، از سوی ما به‌عنوان نوعی تشدید تنش تلقی می‌شود، که دقیقاً برعکس دستیابی به هدف بنیادی حذف تمام سلاح‌های هسته‌ای آمریکا از اروپا خواهد بود». 

نیروی هوایی آمریکا 50 میلیون دلار بودجه برای اسکان نظامیان در پایگاه هوایی بریتانیا اختصاص داده است. گاردین هفته گذشته گزارش داد، لحنی که برای توصیف هدف افزایش پرسنل استفاده می‌شود، معمولاً به کار با سلاح‌های هسته‌ای اشاره دارد.

گروه ضد‌هسته‌ای بریتانیا، یک کمپین با هدف خلع سلاح هسته‌ای، گفته که این اقدام تهدیدی برای بازگشت تسلیحات هسته‌ای به پایگاه RAF Lakenheath، واقع در 100 کیلومتری شمال لندن است -جایی که تا سال 2008 در حدود 110 بمب اتمی ایالات متحده در آن ذخیره شده بود و پس از اعتراضات مداوم درآن سال جمع‌آوری شد. این گروه گفت که حدود 150 بمب گرانشی هسته‌ای B-61 آمریکا در حال حاضر در چهار کشور اروپایی - بلژیک، آلمان، هلند، ایتالیا - و همچنین ترکیه مستقر هستند. بر اساس وب سایت این پایگاه، پایگاه RAF Lakenheath توسط نیروی هوایی ایالات متحده اداره می شود.