به گزارش اکوایران، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به پرسشی پیرامون گزارش جدید آژانس بین‌المللی درباره برنامه اتمی ایران گفت: «ما آن گزارش‌های مطبوعاتی را در مورد میزان انباشت اورانیوم غنی‌شده - غنی‌شده تا 60 درصد دیدیم، اما قرار نیست درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز علنی نشده است، اظهار نظر کنیم».

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در ادامه ادعا کرد: «همانطور که قبلاً از ما شنیده‌اید، خاطرنشان می‌کنم که ما به صراحت گفته‌ایم که تولید اورانیوم غنی شده تا 60 درصد ایران هیچ هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد. هیچ کشور دیگری در جهان امروز از اورانیوم غنی شده تا 60 درصد برای اهداف خود استفاده نمی‌کند. من هیچ به روز رسانی دیگری در مورد بحث یا گفتگو در مورد موضوع هسته‌ای با ایران ندارم، و بنابراین آن را به زمانی که چند هفته پیش در این مورد صحبت کردیم، واگذار می کنم». این ادعا در شرایطی اظهار شده که تهران بارها تاکید داشته که برنامه‌ هسته‌اش صرفا اهداف صلح‌آمیز دارد.

او هم‌‌چنین پیرامون وضعیت آزادی زندانیان دوتابعیتی در ایران گفت: «در حال حاضر آن پنج نفر در حصر خانگی به سر می‌برند. ما با کمک شرکای سوئیسی خود به نظارت دقیق بر سلامت و رفاه آنها ادامه می‌دهیم. این فرایند در حال انجام است. انتقال به حبس خانگی، البته، گام مثبتی است، اما ما به کار خود ادامه می‌دهیم و هر کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم و دست از کار نمی‌کشیم تا زمانی که این افراد به ایالات متحده بازگردند و به خانواده هایشان ملحق شوند. اما در حال حاضر هیچ به روز رسانی دیگری در این مورد ندارم».