به گزارش اکوایران، گروهی از جمهوری‌خواهان جو بایدن را متهم می‌کنند که به «توافقی مخفی» با دولت ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای این کشور رسیده است.

به نوشته نیو عرب، این اتهامات که در نامه‌ای به بایدن به تفصیل شرح داده شده، در پی بیش از دو سال تلاش دولت ایالات متحده برای مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای ایران یا برجام است که اوباما در سال ۲۰۱۵ امضا کرد و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. استیو اسکالیس، الیز استفانیک و مایکل مک‌کال، سه امضاکننده در نامه خود ابراز نگرانی کردند که هرگونه توافق یا تفاهم ایالات متحده با ایران، برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف نمی‌کند.

در نامه نمایندگان به بایدن آمده: «هر گونه توافق یا تفاهم با ایران که به طور دائم و کامل غنی‌سازی هسته‌ای ایران را متوقف نکند، این نگرانی را ایجاد می‌کند که دولت شما در حال تثبیت برنامه هسته‌ای این کشور است که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند». آن‌ها ادعا کردند که ایران نزدیک به گریز هسته‌ای بوده و ایران پایبندی به برجام را متوقف کرده و از همکاری کامل با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری می‌کند.

این نامه به مقاله ۱۱ آگوست وال‌استریت ژورنال استناد می‌کند که گزارش داد ایران اخیراً بخشی از اورانیوم ۶۰ درصدی خود را رقیق کرده است و هم‌زمان با خبرهایی مبنی بر تعهد ایران به آزادی زندانیان دوتابعیتی در و آزادشدن ۶ میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده تهران در کره جنوبی است. آن‌ها بر این باورند که این به منزله توافق محرمانه دولت بایدن با ایران و نقض قانون کنگره است.