به گزارش اکوایران، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که جنگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین به راه انداخته است به این زودی ها پایان نخواهد یافت.

به نوشته پالیتیکو، استولتنبرگ در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای فانک آلمان که یکشنبه منتشر شد، گفت: «بیشتر جنگ‌ها زمانی که به راه می‌افتند بیشتر از حد انتظار طول می‌کشند. بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم».

استولتنبرگ در این مصاحبه گفت: «همه ما خواهان یک صلح سریع هستیم. در عین حال، ما باید بپذیریم که اگر [ولودیمیر] زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اوکراینی‌ها جنگ را متوقف کنند، کشورشان دیگر وجود نخواهد داشت. اما اگر پوتین و روسیه دست از جنگ بکشند، صلح خواهیم داشت».

این در شرایطی است که الکسی دانیلوف، رئیس شورای امنیت اوکراین، در یک مقاله که شامگاه شنبه منتشر شد، گفت تنها راه برای پایان دادن به جنگ این است که متحدان کیف به تحویل تسلیحات سرعت بخشند. دانیلوف گفت: «امتناع یا تأخیر در انتقال تسلیحات مدرن به نیروهای مسلح اوکراین تشویق مستقیم کرملین برای ادامه جنگ است و نه برعکس».

به گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین در عین حال به حملات متقابل خود ادامه داد و حملات پهپادی روز یکشنبه کریمه و مسکو را هدف قرار داد. این حملات باعث اختلال در ترافیک هوایی و آتش سوزی در یک انبار نفت شد. در مقابل، به گفته ارتش اوکراین، روز یکشنبه موشک‌های روسیه به تاسیسات کشاورزی در منطقه اودسا اوکراین اصابت کرد.