به گزارش اکوایران، با انتصاب رسمی وزیر دفاع جدید اوکراین، معاونان این وزارت‌خانه از کار برکنار شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، دولت اوکراین روز دوشنبه پس از انتصاب وزیر دفاع جدید در اوایل ماه جاری، شش معاون وزیر دفاع را برکنار کرد.

دولت هیچ دلیلی برای این برکناری‌ها ارائه نکرد، اما چنین حرکت‌هایی پس از انتصاب وزیر جدید رایج است. از جمله کسانی که برکنار شدند عبارتند از هانا مالیار، که اغلب به‌روزرسانی‌های عمومی در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین را منتشر می‌کند.

رستم عمروف کمتر از دو هفته پیش به مقام وزیر دفاع منتصب و جایگزین الکسی رزنیکوف شد. در دوره وزارت رزنیکوف، این وزارت‌خانه با اتهامات رسانه‌ای مبنی بر فساد تحت فشار قرار گرفت، هرچند که خودش با اتهامات فساد روبرو نبود.

عمروف در یک پست فیس بوک گفت: «راه‌اندازی مجدد. ما شروع کردیم و ادامه می دهیم. وزارت طبق معمول به کار خود ادامه می‌دهد».

سایت خبری اوکراینسکا پراودا به نقل از منابع دولتی ناشناس اعلام کرد که تمامی معاونان وزیران به طور داوطلبانه به درخواست عمروف استعفا داده‌اند و به سمت خود بازنخواهند گشت.

این بیانیه گفت که رایزنی‌ها در مورد نامزدهای جایگزینی آنها در جریان است و به نقل از یک منبع نزدیک به این وزارتخانه گفت بازنگری کامل در این وزارتخانه در حال انجام است.

عمروف گفته است که اولویت‌های او شامل تبدیل وزارت‌خانه به نهاد اصلی برای هماهنگی نیروهای دفاعی اوکراین، افزایش کیفیت سربازان، توسعه صنعت نظامی اوکراین و مبارزه با فساد است.

مالیار، وکیل جنایات جنگی، از سال 2021 به عنوان معاون وزیر دفاع خدمت کرده بود و آخرین اخبار او در مورد جنگ در اوکراین صبح روز دوشنبه منتشر شد.

او هفته گذشته پس از گزارش اولیه مبنی بر اینکه نیروهای اوکراینی یک روستای شرقی را از نیروهای روسی بازپس گرفتند، با انتقاد مواجه شد، اما بعداً گفت که گزارش او نادرست است و درگیری در اطراف روستا همچنان ادامه دارد. سپس ارتش روز بعد تصرف آن را اعلام کرد، اما روسیه از آن زمان از دست دادن کنترل روستا را رد کرده است. برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که این ماجرا زمینه‌ساز برکناری معاونین وزیر دفاع بوده است.