به گزارش اکوایران، کوین مک کارتی،  سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درخواست رئیس جمهور اوکراین، ولدیمیر زلنسکی برای سخنرانی مقابل کنگره در روز پنجشنبه را رد کرد و گفت که زمان کافی وجود ندارد.

مک کارتی به خبرنگاران گفت: «زلنسکی از ما خواستار جلسه مشترک شد. ما فقط وقت نداشتیم.»

بنابر گزارش هیل، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مجلس در تلاش است تا صورت‌های بودجه، که مهلت آن‌ها در پایان ماه است را پیش ببرد و در عین حال، ادامه حمایت مالی از اوکراین یکی از نقاط اختلاف در بین نمایندگان محافظه کار است.

زلنسکی ، که در آخرین سفر خود به آمریکا در ماه دسامبر، در یک جلسه مشترک کنگره (با حضور نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان) سخنرانی کرد، روز پنجشنبه به واشنگتن سفر کرد تا با قانونگذاران آمریکایی دیدار کند ، در حالی که به دنبال این است تاکمک‌های بیشتری را از ایالات متحده برای جنگ با روسیه تضمین کند.

در حالی که کل نمایندگان سنا با زلنسکی در تالار قدیمی سنا ملاقات کردند، فقط تعداد خاصی از رهبران مجلس نمایندگان در این جلسه شرکت کردند.

کمک‌های تصویب شده ایالات متحده برای اوکراین به سرعت در حال تمام شدن است و کنگره به زودی باید بسته دیگری را تصویب کند.

رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن تقاضای 24 میلیارد دلار بودجه بیشتر را کرده است ، اما در حال حاضر هیچ مسیر مشخصی برای تصویب آن در کنگره وجود ندارد ، که در حال حاضر برای تأمین بودجه دولت در تلاش است.

زلنسکی روز پنجشنبه همچنین با رهبران پنتاگون و با بایدن در کاخ سفید ملاقات می کند.