به گزارش اکوایران، روز پنجشنبه یک آتش‌سوزی در یک سایت وزارت دفاع در نزدیکی تهران رخ داد که آخرین مورد از یک سری حوادث مرموز در ایران، در بحبوحه تنش با ایالات متحده و اسرائیل است.

آتش‌سوزی در شمال تهران، در یک کارخانه باتری خودرو متعلق به وزارت دفاع ایران رخ داد. آسوشیتدپرس به نقل از تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که این حادثه هیچ مصدومی نداشته است.

بنا بر گزارش المانیتور، تصاویری در توییتر پخش شد که دود سیاه قابل توجهی را در حال بلند شدن از سایت مربوطه نشان می‌دهد. رسانه‌های ایرانی این حادثه را تایید کردند اما جزئیاتی در مورد علت آتش‌سوزی ارائه نکردند.

این حادثه در پی آتش سوزی دیگری در انبار باتری وزارت دفاع در تهران، در جمعه گذشته رخ داد. المانیتور نتوانست تأیید کند که آیا این دو آتش سوزی دقیقاً در یک مکان اتفاق افتاده است یا خیر.

همچنین در روز دوشنبه مردم محلی صدای بلندی را در خرم آباد در غرب ایران شنیدند. به گزارش یک رسانه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک پایگاه موشکی زیرزمینی در این منطقه دارد، اما سپاه پاسداران وقوع انفجار را تکذیب کرد.

Screenshot (34)

به گفته المانیتور، انفجارهای مرموز، آتش سوزی و حوادثی از این قبیل در ایران هم سابقه داشته است. یک حادثه قابل توجه در سال 2021 رخ داد، که تاسیسات هسته‌ای نطنز هدف قطعی برق قرار گرفت. یک سال قبل، یک انفجار و آتش سوزی در همین تاسیسات رخ داد.

ایران اغلب اسرائیل را به طراحی حملاتی در این کشور از جمله حادثه سال 2021 نطنز متهم می‌کند. در اواخر ماه اوت، ایران گفت که توطئه اسرائیل علیه عملیات موشکی خود را خنثی کرده و هسته‌های اسرائیلی را متلاشی کرده است.

اسراییل نیز ایران را به تلاش برای حمله متهم می‌کند. اوایل این ماه، دیوید بارنیا، رئیس موساد، مدعی شد که اهداف اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان درسال گذشته 27 بار از سوی ایران هدف قرار گرفته شده‌اند.

آتش‌سوزی‌های اخیر همچنین در دوره‌ای از تنش‌های شدید میان ایران و آمریکا رخ می‌دهد. ایران چندین تانکر نفت در خلیج فارس را به اتهام قاچاق توقیف کرده است، که پاسخی به تلاش‌های آمریکا برای اعمال تحریم بر صنعت نفت ایران است. در ماه جولای، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که تلاش‌های ایران برای توقیف دو نفتکش در خلیج عمان را خنثی کرده است.

ماه گذشته هزاران نفر از پرسنل نظامی آمریکا در واکنش به افزایش تنش‌ها با ایران وارد دریای سرخ شدند.

همچنین روز پنجشنبه، نیروی دریایی آمریکا، نیروهای ایرانی را به تاباندن لیزر به هلیکوپتر آمریکایی متهم کرد.