به گزارش اکوایران، رئیس‌جمهور سابق روسیه وعده فتوحات بیش‌تری را در سالگرد ضمیمه کردن سرزمین‌های اوکراینی به خاک کشورش را داد.

به نوشته یورونیوز، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، یک سال پس از الحاق ادعایی چهار منطقه اوکراین به خاک کشورش که توسط ولادیمیر پوتین به عنوان تحقق پروژه امپراتوری «روسیه جدید» تلقی شده، وعده داد که روسیه سرزمین‌های بیش‌تری را در اوکراین تصرف خواهد کرد.

مدودف در کانال تلگرام خود نوشت: «عملیات نظامی ویژه (در اوکراین) تا نابودی کامل رژیم نازی در کی‌یف و آزادسازی سرزمین‌های اصلی روسیه از دست دشمن ادامه خواهد داشت. پیروزی از آن ما خواهد بود. و مناطق جدید بیشتری به روسیه خواهند پیوست.»

همچنین روز شنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در سخنانی  وعده «بازآفرینی و توسعه اجتماعی-اقتصادی» مناطق الحاق شده در اوکراین را داد. پوتین گفت: «ما با دفاع از هموطنان خود در دونباس و روسیه جدید از خود روسیه دفاع می کنیم و برای میهن خود، حاکمیت خود، برای ارزش‌های معنوی و وحدت خود می‌جنگیم».

در روز پایانی سپتامبر 2022، پس از برگزاری به اصطلاح «رفراندم» که توسط کی‌یف و غرب ساختگی تلقی شد، ولادیمیر پوتین ضمیمه شدن مناطق اوکراینی دونتسک و لوهانسک در شرق و همچنین مناطق زاپوریژیا و خرسون در جنوب اوکراین را اعلام کرد. این الحاقات باعث محکومیت از سوی اوکراین و حامیان غربی آن شده که آن‌ها را «غیرقانونی» و «نامشروع» می‌دانند.

روز 30 سپتامبر توسط ولادیمیر پوتین به عنوان «روز اتحاد مجدد» اعلام شد. با این حال، روی زمین، روسیه فقط تا حدی این مناطق را کنترل می‌کند و اکنون با یک ضدحمله از سوی اوکراین برای بازپس‌گیری آن‌ها روبرو است.