به گزارش اکوایران، کریستین امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان گفت‌وگویی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌وزیر قطر داشته و طی این گفت‌وگو از موضع قطر در رابطه با حضور اسد در لیگ عربی هم پرسیده است.

اتحادیه عرب که با عنوان لیگ عربی هم شناخته می‌شود در حقیقن یک سازمان بین‌المللی است که عمده کشورهای عربی در آن حضوری فعال دارند.

در بهار سال ۲۰۲۳، کشورهای عضو اتحادیه عرب تصمیم گرفتند دوباره سوریه را به جمع خود راه دهند. به این ترتیب، بشار اسد به عنوان رئیس‌جمهوری سوریه پس از سال‌ها به جمع اعضای لیگ عرب پیوست و در این نشست شرکت کرد.

عضویب سوریه در لیگ عربی از ۱۶ نوامبر ۲۰۱۱ تا ۷ می ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآمده بود. بسیاری از تحلیل‌گران، حضور سوریه در این لیگ را تحولی مهم در میان کشورهای عربی قلمداد کردند.

اسد در حالی به جمع کشورهای عربی راه پیدا کرد که در میان این کشورها، یکی هنوز با او موافق نیست: قطر.

نخست‌وزیر قطر در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان دوباره از موضع قطر در رابطه با سوریه سخن گفته، موضعی که قابل تامل است.

این مقام سیاسی قطری در صحبت‌های خود به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت هم اشاره می‌کند. این قطعنامه برای پایان دادن به جنگ سوریه در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ صادر شده بود و به عنوان نقشه راهی برای پایان بحران سیاسی شناخته می‌شود. با این حال، این قطعنامه عملا هنوز مورد توجه سوریه قرار نگرفته و این از نظر قطری‌ها امری بخشش‌ناپذیر است.

در این ویدیو، از دیدگاه قطر در رابطه با اسد گفته شده است.