به گزارش اکوایران؛ ظهر امروز شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که گروه‌های تروریستی، مراسم دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ در استان «حمص» را با پهپاد هدف قرار دادند.

در این حمله تروریستی که پس از پایان مراسم انجام شد، شمار زیادی زخمی شدند.

فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروه‌های تروریستی مورد حمایت طرف‌های خارجی شناخته شده ظهر امروز، جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ حمص را با پهپاد‌های حامل مواد منفجره هدف قرار دادند.

این حمله به شهید و زخمی شدن شماری از نظامیان و غیرنظامیان شرکت کننده در این مراسم شد که برخی از آن‌ها زنان و کودکان خانواده‌های دانش آموختگان بودند.

عصر امروز رسانه‌های سوریه از افزایش کشته و زخمی‌های حمله تروریستی پهپادی به مراسم فارغ‌التحصیلی دانشکده افسری استان حمص به ۶۶ کشته و ۱۹۰ زخمی خبر دادند.

شبکه الاخباریه سوریه بعدازظهر امروز گزارش داد که عناصر تروریستی در شمال غرب سوریه اقدام به ارسال پهپاد انتحاری کرده و این پهپاد در نزدیکی مراسم مذکور اصابت کرده و شماری از نظامیان و غیرنظامیان هدف این حمله قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع سوریه بعد از این حادثه تروریستی، با بیان اینکه عناصر تروریستی در ادلب مسئول این حمله بودند، تأکید کرد: این حمله تروریستی به شهادت شماری از نظامیان و غیرنظامیان منجر شد و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

براساس اعلام باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام وزارت دفاع سوریه، فرماندهی کل ارتش و نیرو‌های مسلح تاکید کردند که با قدرت تمام این حمله گروه‌های تروریستی را پاسخ خواهند داد.