به گزارش اکوایران، خاک غزه در محاصره اسرائیل و مصر است؛ هیچ‌کدام از این دو طرف، مرزهای خود را باز نگذاشته‌اند.

آب، برق و بسیاری از امکانات مورد نیاز مردم غزه که فلسطینی هستند در اختیار اسرائیل قرار دارد. از روزی که جنگ در گرفته و حماس به اسرائیل حمله کرده، غزه هم از امکانات محروم شده است.

با این حال، از دل خاک غزه، موشک و راکت به سوی اسرائیل شلیک می‌شود. مردم فلسطین هم به تجهیزات نظامی دسترسی دارند. این اتفاق چطور رخ می‌دهد؟ راه‌های زیرزمینی!

در واقع، حماس به عنوان جنبش مقاومت فلسطینی‌ها طی سال‌های گذشته در غزه و در مرز خود با مصر و اسرائیل اقدام به حفر تونل‌هایی زیر زمین کرده و از طریق این تونل‌های زیرزمینی، تجهیزات، مواد غذایی و حتی سوخت را جابه‌جا می‌کند.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند شبکه گسترده تونلی عمدتا زیر مناطق پر تراکم غزه حفر شده تا اسرائیل این امکان را نداشته باشد که به سادگی این بخش‌ها را هدف قرار دهد چرا که در صورت حمله، تعداد زیادی از افراد کشته می‌شوند و افکار عمومی جریحه‌دار خواهد شد.

اخیرا هم اسرائیل ادعا کرده که تعدادی از تونل‌های مخفی را کشف کرده و آن‌ها را هدف حمله قرار داده است. در این گزارش از جزئیات این تونل‌ها و شهرک‌های زیرزمینی در غزه گفته شده و تصاویری از آن منتشر شده است.