به گزارش اکوایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، وارد سرزمین‌های اشغالی شد، جایی که قرار است برای نمایش همبستگی با اسرائیل با مقامات ارشد اسرائیلی دیدار کند.

به نوشته الجزیره، بلینکن قبل از سوار شدن به هواپیمای عازم اسرائیل به خبرنگاران گفت: «من با یک پیام بسیار ساده و روشن می‌روم، که ایالات متحده از اسرائیل حمایت می‌کند.»

تعدادی از مقامات از جمله الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل در فرودگاه از او استقبال کردند. او قرار است با نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، رئیس جمهور اسحاق هرتزوگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کند. بلینکن قبل از سفر به اسرائیل در فرودگاه گفت: «ما از مردم اسرائیل حمایت می کنیم.»

بلینکن بار دیگر ادعا کرد که ایالات متحده مصمم است اطمینان حاصل کند که اسرائیل ابزاری برای دفاع از خود دارد. او مدعی شد که ایالات متحده به کار خود ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که هیچ بازیگر دیگری به مبارزه با اسرائیل نپیوندد.

بلینکن افزود که او همچنین با همتایان اسرائیلی برای یافتن اسرا - از جمله شهروندان آمریکایی - همکاری خواهد کرد و برای آزادی آنها تلاش خواهد کرد.

او در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن از اسرائیل خواسته است تا در واکنش به حملات حماس خویشتن داری کند یا خیر، گفت: «ما می‌دانیم که اسرائیل تمام اقدامات احتیاطی را که می‌تواند انجام خواهد داد، درست همانطور که ما انجام می‌دهیم.»

بلینکن روز جمعه به امان می‌رود و با مقامات ارشد اردن و همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، که با هیاتی متشکل از ماجد فرج، رئیس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین و حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی ساف، دیدار خواهد کرد.