به گزارش اکوایران، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه دیداری سرنوشت ساز از اسرائیل انجام خواهد داد در حالی که اسرائیل برای تشدید حملات علیه نیروهای حماس آماده می‌شود. درگیری‌ها باعث ایجاد یک بحران انسانی در غزه و ایجاد ترس از درگیری گسترده‌تر  شده است.

به نوشته رویترز، سفر بایدن نشان‌دهنده حمایت ایالات‌متحده از متحد اصلی خود در خاورمیانه پس از کشته شدن 1300 نفر توسط حماس در جریان حمله به شهرهای جنوبی اسرائیل در 7 اکتبر، مرگبارترین روز در تاریخ 75 ساله اسرائیل، خواهد بود.

اسرائیل به این حملات با تشدید محاصره غزه تحت حاکمیت حماس، از جمله با محدود کردن ورود سوخت، و بمباران منطقه با حملات هوایی که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر شده است، پاسخ داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد روز سه‌شنبه ساعت‌ها گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در تل‌آویو را با بیان اینکه بایدن به اسرائیل سفر خواهد کرد، به پایان رساند. بلینکن به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور از اسرائیل خواهد شنید که برای دفاع از مردمش به چه چیزی نیاز دارد، زیرا ما به همکاری با کنگره برای برآوردن این نیازها ادامه می‌دهیم».

بلینکن گفت، بایدن با نتانیاهو دیدار خواهد کرد، بر تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید خواهد کرد و اطلاعات جامعی در مورد اهداف و استراتژی جنگ دریافت خواهد کرد.بلینکن افزود: «رئیس‌جمهور از اسرائیل خواهد شنید که چگونه عملیات‌های خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند و کمک‌های بشردوستانه به گونه‌ای به غیرنظامیان غزه برسد که به نفع حماس نباشد».

بلینکن همچنین گفت که او و نتانیاهو برای تهیه طرحی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه به توافق رسیده‌اند. او جزئیاتی در این مورد ارائه نکرد.

جان کربی سخنگوی امنیت ملی آمریکا گفت، بایدن پس از سفر به اسرائیل به اردن سفر خواهد کرد تا با ملک عبدالله، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

مقامات غزه می گویند که بیش از 2800 نفر در حملات اسرائیل از 7 اکتبر تاکنون کشته شده‌اند که حدود یک چهارم آنها کودک هستند و بیش از 10000 زخمی در بیمارستان‌ها به سر می برند که به شدت با کمبود تجهیزات مواجه هستند.

یکی از رهبران ارشد حماس روز دوشنبه گفت که این گروه «آنچه را که نیاز دارد» برای آزادی همه فلسطینی‌های در زندان‌های اسرائیل به کار می‌برد، که نشان می‌دهد احتمالا سعی می‌کند از اسرای اسرائیلی‌ به عنوان ابزار چانه‌زنی برای آزادی اسرای فلسطینی استفاده کند.

بلافاصله پس از اظهارات خالد مشعل از مقامات حماس در مورد اسرا، که شامل اسرائیلی‌ها و غیراسراییلی‌ها می‌شوند، شاخه مسلح این گروه به طور جداگانه گفت که غیر اسرائیلی‌ها «مهمانانی» هستند که «در صورت امکان آزاد خواهند شد.»

حماس روز دوشنبه ویدئویی منتشر کرد که در آن یک زن اسیر فرانسوی-اسرائیلی در حال مداوا کردن دست زخمی‌اش توسط یک کارمند پزشکی ناشناس نشان داده شد. او خود را میا شیم 21 ساله معرفی کرد و خواست تا در اسرع وقت به خانواده‌اش بازگردانده شود.