به گزارش اکوایران، سیدنی پاول، وکیل سابق دونالد ترامپ، یک روز قبل از شروع محاکمه او در پرونده انتخابات جورجیا مجرم شناخته شد.

به گفته سی‌ان‌ان، پاول به عنوان بخشی از محاکمه، به نقش خود در نقض سیستم‌های انتخاباتی ژانویه 2021 در شهرستان کافی در جورجیا اعتراف کرد. و این که با کمک مقامات محلی جمهوری‌خواه، گروهی از حامیان ترامپ به این امید که به نحوی ثابت کنند که در انتخابات علیه ترامپ تقلب شده است، به اطلاعات سیستم‌های انتخاباتی این شهرستان دسترسی پیدا کردند و آن‌ها را کپی کردند.

دادستان‌های شهرستان فولتون حکم شش سال حبس مشروط را برای او توصیه می‌کنند. پاول همچنین ملزم به شهادت در محاکمه‌های آینده، نوشتن نامه‌عذرخواهی به شهروندان ایالت جورجیا، پرداخت حدود 9000 دلار به عنوان جبران خسارت و جریمه و تحویل مدارک خواهد بود.

ترامپ، یکی از متهمان پرونده فولتون کانتی، در اسناد دادخواست پاول ظاهر نمی‌شود و در جلسه کوتاه دادرسی روز پنجشنبه نامی از او برده نشده است.

پس از انتخابات 2020، پاول تئوری‌های توطئه‌ای درباره تقلب ادعایی و ادعاهای نادرست در مورد رد شدن میلیون‌ها رأی در یک طرح جهانی علیه ترامپ که ونزوئلا و دیگر قدرت‌های خارجی را درگیر می‌کرد، مطرح کرده بود.