به گزارش اکوایران، یوچوید لیفشیتز، مادربزرگ 85 ساله اسرائیلی که شامگاه دوشنبه توسط حماس آزاد شد، توضیح داد که پس از دستگیری توسط افراد مسلح حماس در 7 اکتبر، به صورت زیرزمینی به شبکه عظیم تونل‌های حماس برده شده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، لیفشیتز روز سه شنبه به خبرنگاران در تل آویو گفت که پس از نشستن به پشت یک موتورسیکلت او را به زیر زمین برده‌اند.

دختر لیفشیتز که به عنوان مترجم او حرف می‌زد، توضیح داد: «آنها چند کیلومتر روی زمین خیس راه رفتند. یک شبکه عظیم از تونل‌ها در زیر زمین وجود دارد. شبیه تار عنکبوت است.»

لیفشیتز گفت: «وقتی به آنجا رسیدیم، به ما گفتند که آنها افرادی هستند که به قرآن ایمان دارند و به ما آسیب نمی‌رسانند و ما همان شرایطی را خواهیم داشت که آنها در تونل‌ها دارند. نگهبانان و یک امدادگر و یک پزشک بودند که مراقب این بودند که ما همان دارویی را داشته باشیم که نیاز داریم.» لیفشیتز گفت که آن‌ها روی تشک‌ها می‌خوابیدند و تونل‌ها را «مرطوب و خیس» توصیف کرد.

لیفتشیتز عصر دوشنبه به همراه همسایه و دوستش نوریت کوپر 79 ساله آزاد شد. هر دو ساکن کیبوتز نیر اوز هستند. اعتقاد بر این است که بیش از 200 نفر اسیر شده و به غزه آورده شده اند.

لیفشیتز گفت: «تا زمانی که همه در خانه نباشند ماجرا تمام نمی‌شود.»