به گزارش اکوایران، یک مقام دفاعی آمریکایی روز چهارشنبه در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده با ارسال دو باتری گنبد آهنین از ایالات متحده به اسرائیل موافقت کرده است.

مشخص نیست که آیا باتری‌های متعلق به ارتش ایالات متحده قبلاً ارسال شده‌اند یا نه. ارتش ایالات متحده و اسرائیل توافق‌نامه‌ای را برای تهیه دو باتری گنبد آهنین توسط ایالات‌متحده در سال 2019 امضا کردند و بر اساس گفته ارتش، آنها در سال 2020 تحویل داده شدند.

باتری‌های موجود در انبار ایالات متحده علاوه بر رهگیرهای گنبد آهنینی هستند که ایالات متحده از انبارهای موجود در اسرائیل تهیه کرده است. سرتیپ سخنگوی پنتاگون ژنرال پاتریک رایدر هفته گذشته به خبرنگاران گفت که رهگیرهایی «که ایالات متحده در کشور دارد به سرعت در اختیار اسرائیل قرار گرفته است» و رهگیرهای اضافی «در روزهای آینده» ارائه خواهند شد.

گنبد آهنین برای شلیک پرتابه‌های ورودی طراحی شده است. این سیستم مجهز به راداری است که راکت‌ها را شناسایی می‌کند و سپس از یک سیستم فرمان و کنترل استفاده می‌کند که به سرعت محاسبه می‌کند که آیا پرتابه‌ای که وارد می‌شود تهدیدی است یا احتمالاً به منطقه‌ای خالی از سکنه برخورد می‌کند. اگر راکت تهدیدی باشد، گنبد آهنین موشک‌هایی را از زمین شلیک می‌کند تا در هوا منهدم شود.

دیفنس نیوز اولین رسانه‌ای بود که از ارسال باتری های گنبد آهنین از ایالات متحده به اسرائیل خبر داد.