به گزارش اکوایران، پس از آنکه ارتش اسرائیل حملات هوایی و زمینی خود را در مناطق تحت محاصره گسترش داد، حماس روز شنبه اعلام کرد که نیروهایش در غزه، آماده مقابله با حملات اسرائیل با «تمام قوا» هستند.

به گفته رویترز، حماس که غزه را اداره می‌کند، پس از گزارش اسرائیل از تشدید حملات در غزه، گفته بود که نیروهایش با نیروهای اسرائیلی در مناطق نزدیک مرز درگیر شده‌اند.

تا صبح روز شنبه، قطع خدمات اینترنت و تلفن، که شرکت‌های مخابراتی و جمعیت هلال احمر فلسطین می‌گفتند نتیجه بمباران اسرائیل است، بیش از 12 ساعت ادامه داشت.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در یک نشست خبری تلویزیونی شامگاه جمعه گفت: «علاوه بر حملاتی که در چند روز اخیر انجام شد، نیروهای زمینی در حال گسترش عملیات‌ خود در امشب هستند.»

او گفت که نیروی هوایی اسرائیل حملات گسترده‌ای را به تونل‌های حفر شده توسط حماس و سایر زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.

شاخه مسلح حماس اواخر روز جمعه اعلام کرد که نیروهای آن با نظامیان اسرائیلی در شهر بیت حانون در شمال شرق غزه و در منطقه مرکزی البریج درگیر شدند.

حماس در بیانیه‌ای با اشاره به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: «نتانیاهو و ارتش شکست‌خورده‌اش نمی‌توانند به هیچ پیروزی نظامی دست یابند.»

نیروهای زمینی اسرائیل در خارج از غزه تجمع کرده‌اند. جایی که اسرائیل از زمان حمله 7 اکتبر حماس، حملات هوایی شدیدی را در آن انجام داده است. مقامات بهداشتی فلسطین می‌گویند که از آن زمان تاکنون، بمباران اسرائیل بیش از 7000 فلسطینی را کشته است.

الجزیره که در طول شب تصاویری از انفجارهای مکرر در غزه را پخش می‌کرد، گفت که اسرائیل به مناطق اطراف بیمارستان اصلی غزه حمله هوایی کرده است. خبرگزاری رویترز نمی‌تواند گزارش‌های حمله در نزدیکی بیمارستان الشفا در شهر غزه را تأیید کند.

ارتش اسرائیل روز جمعه حماس را به استفاده از این بیمارستان به عنوان سپر تونل‌ها و مراکز عملیاتی خود متهم کرد، اتهامی که این گروه آن را رد کرد.