به گزارش اکوایران، از هفتم اکتبر که حماس به اسرائیل حمله کرد تا آخرین روز اکتبر یعنی در فاصله سه هفته، بیش از ۸ هزار فلسطینی در این جنگ کشته شدند که بیش از ۳ هزار نفر از آن‌ها کودک بوده‌اند.

در نواز غزه تا این لحظه بیش از ۳ دهمِ درصد از جمعیت، جان خود را از دست داده‌اند. بررسی‌ها از تصاویر به دست آمده از گوگل هم نشان می‌دهد یک دهم از غزه زیر بمباران اسرائیل، با خاک یکسان شده که این یعنی دست کم ۲۸۰ هزار نفر در این منطقه بی‌خانمان شده‌اند. با این حال، انتظار می‌رود این جنگ مخرب‌تر و خونبارتر از حمله‌ای باشد که علیه داعش در موصل عراق صورت گرفت.

آمریکا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به کمک نیروهای زمینی عراقی و کرد، حملاتی را علیه داعش ترتیب داد. این حملات باعث شد ۶ دهمِ درصد از جمعیتِ آن زمان موصل جان خود را از دست بدهند. آن حمله یکی از مرگبارترین حملات در سال‌های اخیر به شمار می‌رفت، اما حالا گفته می‌شود حمله زمینی به غزه مرگبارتر از آن خواهد بود.

اسرائیل تصمیم گرفته تا از بین بردنِ حماس، به این جنگ ادامه دهد و در این مسیر،‌شهروندان فلسطینی جان خود را از دست می‌دهند. اکونومیست در گزارشی به تفاوت‌های حمله زمینی به غزه با حمله به مواضع داعش در موصل اشاره کرده و توضیح می‌دهد که چرا این جنگ، مرگبارتر از نبرد موصل خواهد بود. در این بین، اکونومیست به ۴ دلیل اصلی اشاره می‌کند که در این ویدیو به آن دلایل پرداخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچند فلسطینی‌ها سه هفته سخت را پشت سر گذاشته‌اند، انتظار می‌رود هفته‌های پیش رو سخت‌تر هم باشد چرا که حملات شدیدتر خواهد شد.