به گزارش اکوایران، به گفته یک مقام فلسطینی، انفجار در اواخر شب شنبه در کمپ آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه، ده‌ها کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشت.

دکتر خلیل الدقران، رئیس پرستاری در بیمارستان شهید الاقصی در دیر البلاح به سی‌ان‌ان گفت که حداقل 33 جسد را از آنچه به ادعای او حمله هوایی اسرائیل بوده، دیده است. «یکی از خانه‌های اردوگاه مورد حمله قرار گرفت. این خانه مملو از ساکنین بود.»

ارتش اسرائیل در مورد اینکه آیا این منطقه را هدف قرار داده است یا نه، اظهار نظری نکرده است.

دکتر الدقران گفت که بسیاری از قربانیان زن و کودک بودند و ممکن است با انتقال اجساد بیشتر به بیمارستان، تعداد کشته شدگان افزایش یابد.

ویدئویی که در بیمارستان شهید الاقصی گرفته شده است، اجساد متعددی را نشان می‌دهد که زیر پارچه‌های برزنتی سفید قرار گرفته‌اند. جسد پنج کودک هم در بین این اجساد وجود دارد.

جمال العلول، یکی از ساکنان اردوگاه المغازی، گفت که او آرام خوابیده بود که ناگهان «کل ساختمان روی ما فرو ریخت.» او گفت که دو فرزندش کشته شدند. او همچنین گفت که نمی‌داند چه کسی دیگر کشته شده است اما افراد زیادی در ساختمان بودند.

سماح شقورا، یکی دیگر از ساکنان کمپ، گفت: «چراغ قرمز را دیدم، سپس روی مبل می‌لرزیدیم، همه خواهرانم را دیدم که فریاد می‌زنند. وقتی دیدم زنده‌ام، نگاه کردم ببینم چه کسی هنوز زنده است.» او گفت لحظاتی بعد پدرش را مرده پیدا کرده است.

دکتر الدقران گفت که بیمارستان برای پذیرش تعداد بالای بیمارانی که از این منطقه می آیند مجهز نیست و کمبود سوخت و تجهیزات، درمان مناسب مجروحان را غیرممکن کرده است. او گفت تعداد افرادی که در داخل بیمارستان نیاز به درمان دارند بیش از دو برابر تعداد تخت‌های بیمارستان است.

اردوگاه پناهندگان المغازی در بخش مرکزی منطقه ساحلی در جنوب غزه واقع شده است. به گفته آژانس امداد و کار سازمان ملل، این کمپ با کوچه‌های باریک و تراکم جمعیت بالا با بیش از 33000 نفر در منطقه‌ای به مساحت 0.6 کیلومتر مربع شناخته می‌شود.

ارتش اسرائیل با تشدید حملات هوایی و زمینی خود به شهر غزه و شمال این منطقه، بارها از غیرنظامیان خواسته است تا به سمت جنوب غزه حرکت کنند.