به گزارش اکوایران، پس از اینکه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از اسرائیل خواست که در عملیات نظامی خود در غزه از خود «حداکثر خویشتنداری» نشان دهد، بنیامین نتانیاهو در شبکه‌های اجتماعی به او حمله کرد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترودو در اظهاراتی گفت که جهان شاهد حوادث وحشتناکی از جمله «کشتار زنان، کودکان و نوزادان» است.

ترودو افزود: «این باید متوقف شود. تراژدی انسانی که در غزه در حال رخ دادن است، به ویژه رنجی که در بیمارستان الشفاء و اطراف آن شاهدیم، دلخراش است».

او تأکید کرد: «من به صراحت گفته‌ام که بهای عدالت نباید ادامه درد و رنج غیرنظامیان فلسطینی باشد».

ترودو خاطرنشان کرد: «حتی جنگ هم قوانینی دارند؛ زندگی بی‌گناهان به یک اندازه با ارزشند. من از کابینه اسرائیل می‌خواهم حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند».

نتانیاهو نیز در پاسخ به اظهارات ترودو در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) پاسخ داد که حماس در این رویدادهای وحشتناکی که ترودو به آن اشاره کرد، مقصر است، نه اسرائیل.

نتانیاهو نوشت: «این اسرائیل نیست که عمداً غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، بلکه حماس است که غیرنظامیان را در بدترین وحشتی که از زمان هولوکاست علیه یهودیان اتفاق افتاده، سر برید، سوزاند و قتل عام کرد».

رهبر اسرائیل ادامه داد: «در حالی که اسرائیل هر کاری می‌کند تا غیرنظامیان را از آسیب دور نگه دارد، حماس هر کاری می‌کند تا آن‌ها را در معرض آسیب قرار دهد. اسرائیل برای غیرنظامیان غزه کریدورهای بشردوستانه و مناطق امن فراهم می‌کند، اما حماس از خروج آن‌ها جلوگیری می‌کند. این حماس است و نه اسرائیل که باید به خاطر ارتکاب جنایت جنگی پاسخگو باشد».