به گزارش اکوایران، کمیسیون سلامت چین اعلام کرده که ترکیبی از عوامل بیماری‌زا در حال ایجاد عفونت‌های حاد تنفسی در سراسر این کشور هستند؛‌ اظهارنظری که تکرار صحبت‌های پیشین در این زمینه بوده که هدف آن کاهش نگرانی‌ها از این موضوع است که شاید یک ویروس جدید عامل بروز این عفونت‌ها بوده است.

به نوشته بلومبرگ، سخنگوی کمیسیون بهداشت چین اعلام کرده آنفلوآنزا یکی از دلایل اصلی افزایش موارد عفونت‌های تنفسی در روزهای اخیر بوده و در کنار آن، «راینوویروس»، «مایکوپلاسما پنومونیه» (عامل ذات‌الریه) و ویروس «سین‌سیشیال تنفسی» نیز از دیگر عوامل مهم افزایش موارد ابتلا بوده‌اند. طبق گزارش‌ها، شیوع این بیماری‌های تنفسی بیش از همه کودکان را تحت تأثیر قرار داده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین و بیمارستان کودکان پکن به تازگی به سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند تعداد بیماران سرپایی و موارد بستری در بیمارستان‌ها افزایش یافته‌اند، اما تاکنون عامل بیماری‌زای ناشناخته و جدیدی در میان بیماران مشاهده نشده است.

این جزئیات به دنبال درخواست سازمان بهداشت جهانی از چین برای ارائه اطلاعات بیشتر به دست آمده است زیرا گزارش‌هایی درباره یک نوع ذات‌الریه ناشناخته در بیمارستان کودکان پکن، لیائونینگ و دیگر نقاط چین منتشر شده بود.

برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند با وجود اینکه سطوح بیماری در این زمان از سال بالا است، اما ظهور بیماری‌های تنفسی در زمستان، امری‌ غیر معمول نیست.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین و بیمارستان کودکان پکن به مردم توصیه کرده‌اند برای کاهش ریسک، اقدامات احتیاطی اصلی را انجام دهند و در عین حال گفته‌اند با توجه به وضعیت فعلی موارد ابتلا، در حال حاضر نیازی به اعمال محدودیت‌های سفر نیست.

پزشکان در هفته‌های اخیر نسبت به افزایش احتمالی موارد ابتلا به ذات‌الریه هشدار و رسانه‌های محلی چین نیز از افزایش مداوم عفونت‌های ناشی از مایکوپلاسما در مهدکودک‌ها و دبستان‌های این کشور خبر داده‌اند.