به گزارش اکوایران، پس از چندین درگیری و حمله توسط دزدان دریایی و نیروهای حوثی علیه کشتی‌های تجاری، ایالات متحده به این کشتی‌ها هشدار داد که هنگام عبور از اقیانوس هند، احتیاط کنند.

به نوشته هیل، اداره دریانوردی وزارت حمل‌ونقل ایالات متحده در روز دوشنبه هشداری صادر کرد و به همه کشتی‌ها دستور داد که «در هنگام عبور از این مناطق احتیاط کرده و از تهدیدات در حال تحول در این منطقه آگاه باشند».

این هشدار که به طور خودکار در ۴ دسامبر منقضی می‌شود، پس از دو توصیه قبلی از سوی اداره دریانوردی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به شناورهای تجاری برای احتیاط و انجام اقدامات پیشگیرانه در آب‌های اطراف خاورمیانه صادر می‌شود.

ایالات متحده به کشتی‌ها پیشنهاد کرده تا حد امکان از آب‌های بین‌المللی ایران و بنادر یمن دوری کنند و مراقب قایق‌های کوچک و پهپادها باشند.

در صورت تلاش برای توقیف شناورها، آمریکا به خدمه پیشنهاد کرده که با ناوگان پنجم ایالات متحده تماس بگیرند.

نیروهای ایرانی در فصل بهار دو فروند کشتی را در خلیج عمان و تنگه هرمز توقیف کرده و ادعا شده در ماه ژوئیه نیز قصد داشتند دو کشتی دیگر را توقیف کنند.

جنگ اسرائیل و حماس که از ۷ اکتبر آغاز شد، دور دیگری از درگیری‌ها را در آب‌های اطراف خاورمیانه آغاز کرد.

حوثی‌های یمن یک نفتکش تجاری مرتبط با اسرائیل را در ۱۹ نوامبر توقیف کردند و یک کشتی کانتینری متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی نیز هفته گذشته مورد حمله پهپادها قرار گرفت.

به گفته پنتاگون، دزدان دریایی سومالیایی روز یکشنبه نیز تلاش کردند تا یک نفتکش تجاری مرتبط با اسرائیل را در خلیج عدن توقیف کنند اما توسط نیروی دریایی آمریکا ناکام ماندند.