به گزارش اکوایران، سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در یک حمله مخفیانه در عمق خاک روسیه، یک مسیر راه آهن را که روسیه را به چین وصل می‌کند، منفجر کرد. رسانه‌های طرفدار کرملین گزارش دادند که بازرسان یک پرونده جنایی برای این «حمله تروریستی» باز کرده‌اند.

به نوشته پولیتیکو، یک مقام ارشد اوکراینی با اطلاع مستقیم از این عملیات گفت که سرویس امنیتی اوکراین چندین انفجار را در داخل تونل سورومویسکی، در بزرگراه بایکال-آمور در بوریاتیا، واقع در حدود 6000 کیلومتری شرق اوکراین ایجاد کرد.

به گفته این مقام اوکراینی، این تنها راه آهن عمده بین فدراسیون روسیه و چین است. و در حال حاضر این مسیر که روسیه از آن برای تدارکات نظامی استفاده می‌کند فلج شده است.

در حالی که یک قطار باری در داخل تونل در حال حرکت بود، چهار وسیله انفجاری منفجر شد. این مقام اوکراینی افزود: «اکنون سرویس امنیت فدرال (روسیه) در محل کار می‌کند و کارگران راه آهن برای به حداقل رساندن عواقب عملیات ویژه اوکراین تلاش می‌کنند.

سرویس امنیتی اوکراین به طور رسمی این حمله را تایید نکرده است. روسیه نیز تاکنون این خرابکاری را تایید نکرده است.

شرکت راه آهن دولتی روسیه روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حرکت قطارها قطع نشده، بلکه قطارها در امتداد یک بخش کنارگذر با افزایش اندکی در زمان سفر سازماندهی شده‌اند.