به گزارش اکوایران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به امکان ارسال ادعایی موشک از سوی ایران به روسیه هشدار داد و خواستار اتخاذ سیاست‌های تحریمی و سیگنال‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی به تهران برای جلوگیری از چنین انتقالی شد.

به نوشته العربیه به نقل از خبرگزاری دولتی اوکرینفورم، زلنسکی ادعا کرد: «باید با ایران کار کرد تا ایران هواپیماهای بدون سرنشین را به فدراسیون روسیه عرضه نکند و همچنین سیاست تحریمی منطقی اتخاذ کرد و تلاش‌های سیاسی برای همکاری با ایران انجام داد تا آن‌ها به روسیه موشک نرسانند. امروز ما نمی‌بینیم که این اتفاق بیافتد ، اما قطعاً می‌تواند اتفاق بیفتد.»

زلنسکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا خواست تا سیگنال‌های سیاسی مناسبی را به ایران ارسال کنند. وی همچنین بر لزوم تقویت تحریم‌ها نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه بازیگران دولتی و شرکت‌هایی که قطعات لازم برای تولید پهپادهای کامیکازه را به ایران عرضه می‌کنند، تاکید کرد. او گفت: «می‌دانید که بسیاری از محصولات آن‌ها که شامل قطعات یا عناصری است که توسط شرکت‌هایی از سراسر جهان تولید می‌شوند. بنابراین تحریم‌ها نه تنها باید در مورد روسیه، بلکه برای نهادها و دولت‌هایی که قطعات مربوطه را برای آن‌ها ارسال می‌کنند نیز اعمال شود.»

مؤسسه مطالعات جنگ مستقر در واشنگتن (ISW) در پایان سپتامبر ادعا کرد که مقامات ارشد نظامی ایران و روسیه تسلیحات پیشرفته متعارف ایران را بررسی کردند و ممکن است پس از پایان محدودیت‌های موشکی سازمان ملل در 18 اکتبر، قرارداد فروش پهپاد و موشک را منعقد کنند.