به گزارش اکوایران، پنج سناتور جمهوری‌خواه به رهبری مارکو روبیو روز جمعه از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، درخواست کردند که سفر بین ایالات متحده و چین را پس از افزایش موارد بیماری‌های تنفسی در چین ممنوع کند.

به نوشته رویترز، در نامه‌ای که توسط روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعات سنا امضا شده، آمده است: «ما باید فوراً سفر بین ایالات متحده و (چین) را محدود کنیم تا زمانی که از خطرات ناشی از این بیماری جدید بیشتر بدانیم.»

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته با استناد به گزارشی از برنامه پایش بیماری‌های نوظهور در مورد ابتلا گروهی به ذات‌الریه تشخیص داده‌نشده در کودکان، از چین درخواست اطلاعات بیشتر کرد، و از آن زمان افزایش موارد ابتلا به یک مسئله جهانی تبدیل شده است.

در همین حال، پزشکان در بخش‌هایی از ایالت‌های ماساچوست و اوهایو از افزایش موارد ابتلای ذات‌الریه کودکان، مشابه آنچه در کشور چین و بخش‌هایی از اروپا شیوع پیدا کرده است، خبر دادند.

در این گزارش آمده است، تنها در شهر وارن از ماه اوت ۱۴۲ مورد بستری اطفال از این عارضه موسوم به سندرم ریه سفید ثبت شده است، رقمی که مقامات بهداشتی آن را بسیار بالا توصیف کردند.

پیش از این همزمان با شیوع این بیماری در هلند، سازمان بهداشت جهانی و مقامات بهداشتی چین اعلام کردند، با توجه به این که پاتوژن غیرمعمولی در این بیمار‌ها دیده نشده است، این موج ذات‌الریه، ربطی به بیماری تنفسی مرموز در کودکان چین ندارد.